|
|
|
|---|---|
|
Har en förmodligen dum fråga - har aldrig haft nya 13 polskontakten tidigare. Hur fungerar adaptern - skall den liksom vridas fast? Är rädd att ta i så man har sönder något. Min andra fråga - om man glömmer adaptern i och fäller in dragkroken verkar det som den skulle kunna ha sönder kofångaren? Kanske bättre att byta kontakt till 13 pol på gamla släpet? | |
| Japp den vrids på plats. Det sitter ett spår som du passar in och sen vrider du runt så den tätar mot kontaktstycket på kroken. Så har jag iaf för mig nu när jag sitter i soffan... | |
| Stämmer bra det Tompa | |
|
Den går inte att fälla in med adaptern inkopplad. /G |
|
| Dvs knappen blinkar och inget sker med kroken. | |
| Bra att nån tänkt till 😀 | |
| Är det fortfarande på nya BMW generellt sett lägre dragkapacitet för dragkrokar som är infällbara än de som man t ex tar bort "för hand"? | |
|
Tjänstevikt 1820 kg Totalvikt 2365 kg Lastvikt Max 545 kg Släpvagnsvikt Max 2400 kg Släpvagnsvikt OB Max 750 kg Släp totalvikt (B) Max 1135 kg Släp totalvikt (B+) Max 1885 kg |
|
|
-Martin-: Det har jag aldrig hört talas om. I instruktionsboken till BMW E60/E61 LCI står släpvagnsvikt, men nämns ingenting om att det skulle vara högre vikt på en M-paketad med avtagbar krok, utan det är samma vikt oavsett kroktyp. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.