AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.178

Bmw 330d eller 335i som kombinerad vardags/nöjesbil? (E90 serien).

Halloj!
Går i tankarna om att köpa mig en bil jag kan använda både för att pendla till jobbet och för att ha lite kul med när det är fint körväder. Har ej ägt en BMW förut men nu när jag har sparat ihop tillräckligt tänkte jag göra slag i saken och köpa mig en då jag velat ha det sedan jag först såg en E90.
Anledningen till att jag frågar om 330d och inte 335d är för att jag vill ha en manuell bil om jag ska ha dieseln och då lika gärna kan ta en 330d och investera i chip och därmed spara en liten slant i längden.
Frågan är bara vilken bil man föredrar? Någon som ägt/äger bägge två och kan ge lite synpunkter?
Dieseln är ju givetvis bäst att pendla med medan jag kan tänka mig att 335i ger en mer givande nöjeskörning.
Med nöjeskörning menar jag att ge mig ut på en fin slingrig landsväg, inte att bränna gummi på parkeringar eller dylikt.
Vilken bil erbjuder bäst kompromiss mellan nöjeskörning och pendlande helt enkelt?
Specen jag tänker mig är M-sport paket, antar att det är samma väghållning original mellan de bägge två bilarna, eller skiljer det något?

Mvh :-)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det du frågar om är ju väldigt personligt, och vad man gillar för bil. Jag använder min firma/servicebil även som privatbil, en 320i e93, en del tycker att den är lite väl fin som servicebil, men jag brukar förklara att jag behöver ju bara en bil på det viset.Länk

BMW CS #5206
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Dieslarna går ruskigt bra, passar tom bättre på motorvägen än 335i. Med automat. Men 335i har ett så grymt register och för att inte tala om ljudet.

Jag ångrar inte en sekund att jag valde 335i! Perfekt familjebil, billig att trimma till runt 350hk.
Jag har ju en kombi med panorama, automat, aktiv styrning, dragkrok och massa annat så den väger ju in på 1705kg.... Känns ändå snabb.
Ma
32
Magnusson91
BMW 330DA Touring M-sport -09
Har några mil till jobbet så för mig var valet av drivmedel enkelt, råkar dessutom tycka att dieselsexan låter lite mysigt på tomgång. 330D Touring M-sport -09, med automat som passar motorkaraktären bra. Grym kombination mellan förbrukning/prestanda och körbarhet.

Men detta är väldigt personligt. Har du haft möjlighet att provköra 335i och 330D?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.