|
|
|
|---|---|
|
hejsan! Jag har ett lite konstigt fenomen som jag inte hittar så mycket om på nätet. Ibland när jag startar bilen så kan den bara dö helt plötsligt, alltså ingen tomgång. Det kan hända kall som varm. Den startar alltid lika lätt igen och om man trycker till lite på gasen precis när man startar den så finns det tomgång. Ibland är tomgången stabil och ibland när man te.x ligger i 3000rpm och trycker ner kopplingen så dimper tomgången ner på nästan 0 för att sedan precis hoppa upp till normal igen.. ibland kan tomgången pendla mellan normal och 1krpm helt oregelbundet. inga lampor lyser, har inte kollat felkoder ännu.. Testade rycka ur LMMen och då tvärdog bilen. Bilen har även börjat med lite fenomen när man kör (Förut var det bara tomgången) lite ryckig gång ibland och när man skall växla från te.x 1an till 2an så finns det ingen tomgång så bilen nästan dör vid normal körning. OBS inte alltid men det känns som att det blir värre med tiden. Den liksom tappar andan ibland känns det som. Jag gissar på att LMMen är paj, eventuellt tomgångsmotorn men tomgångsmotorn skulle väl inte orsaka ryck vid körning? Kanske bränslepumpen? Om den nu skulle kunna påverka tomgången såhär.. Skall även tillägga att det är en M62tub44 ifrån en bmw X5 som sitter i bilen och att bilen ibland går precis som den ska. | |
| Börja med att läsa ut felkoder,annars blir det bara gissningar.Och gissningar brukar kosta onödiga pengar. | |
|
Yes, ska ändå lämna in bilen på ett litet försäkringsärende så skall be dom läsa ut alla felkoder med.. Verkar som att det är glapp i kontakten till LMM för den är lite skadad så att alla kablar syns 3-4cm innan kontaktstycket och när jag gick fram o vickade på den så ändrade motorn gång lite granna. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.