|
|
|
|---|---|
|
Hej kolla precis fel koder på min bmw 523i 1997 Felsökte abs systemet hitta då en felkod speed sensor något, raderade felkoden tog en tur och kolla sedan igen, Då svarade ingen av de 4 sensorerna Vad /var ligger felet då? | |
|
har en icarsoft i919-II som säger DTC 10,02,01,03 NOT FOUND! 10,02,01,C3 NOT FOUND! 10,02,01,2C NOT FOUND! några förslag?? |
|
|
Hej, Vi har den BMW-klassiska förklaringen: svagt batteri. Kolla det, åtminstone. Att bilen startar, behöver inte betyda att batteriet når upp till elektronikens krav på spänning. /Lennart |
|
| hade 12,2 volt när jag felsökte, de borde väl räcka? | |
|
Det t r o r jag inte. Mer 12,4V. Om du vill vara säker, koppla på en batteriladdare under DTC-skanningen. Sen tror jag inte heller att du kan se alla fyra sensorerna. Lite osäker, men "speed sensor" bör vara vänster bak. Sök för säkerhets skull här på forumet. /Lennart |
|
|
Sant skrev fel hittade inte 3 st, abs har fungerat förut men fick för mig att kolla säkringar, hittade då att i handskfacket placering 17 ska se sitta en säkring för abs, koppla in en ny säkring då ingen fanns o vips inga fel koder! Får känna i morgon när man åker till jobbet om de fungerar igen :-) |
|
|
andreaskfk, kopplade du in dig i 20-pin i motorrummet? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| yepp har väl ingen annan.. eller :P | |
|
Du kan ha en i kupen till vänster under på förarplats men om du har en där så är bara DME kopplad där. Helt rätt att köra 20-pin. Får du kontakt med tex IKE eller SRS modulerna? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag ser att jag läser som en kratta, du hade ju kontakt nyss så det måste ju vara något annat typ batteri. Om du provar med motorn igång då? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
ike vet jag inte vad det är, men har kontakt även raderat felkod på srs, har ingen obd-2 i kupen, |
|
|
Ok då kom den kanske på 98:orna. IKE är instrumentklustret. Skriv upp alla felkoder eller finns det något loggsystem på icarsoft? Går det att köra live-data på icarsoft? Kan vara intressant då det gäller ABS sensorer. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Åkte till jobbet och ingen förbättring , första inbromsningen vibrera pedalen sedan fel i systemet, får läsa fel koder på lunchen och se vad den säger | |
|
Hittade inget i abs:en idag heller bara not found Men i driver/engine hittade jag D6 road-spead signal |
|
|
Hade du batteriladdare ansluten till polerna (vid batteriet eller laddpolerna under huven) vid felsökningen? Det måste vara bra spänning, annars svarar inte alla modulerna! Jag har för mig att det krävs minst 12,4V, men gärna mer. Ibland får man göra om felkodsläsningen flera gånger om det är någon modul som är seg på att svara - plötsligt är den med i matchen igen. Hastighetssignalen tas från vänstra bakre abs-givaren. Det är vanligt att de ger upp pga. att de spricker när de kramas sönder av rosten i hålet där de sitter - sedan kommer det in fukt i dem och dödar dem. Brukar börja med intermittenta fel som blir allt vanligare för att till slut ge upp helt - särskilt när det är fuktigt ute. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Idag hade jag 13,4v spänning när jag mätte inget ändå! |
|
|
Prova som sagt att göra flera försök efter varandra, ibland kan det vara tjurigt för att plötsligt fungera... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ska sätta på laddaren o pröva flera gånger så får vi se :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.