|
|
|
|---|---|
|
Har en e23 Bmw 745ia - executive som jag funderar på att eventuellt sälja. Men vad är en mycket fin aldrig vinterkörd (förvarad i varmgarage) sådan värd nu för tiden ungefär? Bilen är mycket väl underhållen och mycket påkostad genom åren. Liten spec. av bilen. Modell. 745ia- executive. (Aldrig trimmad, org. 252hp 3,5l turbo) Årsmodell. -85 Mil. ca.20000. Ägare. 2st brukare sedan importen 1988. Färg. Diamantsvart. Metallik. Inredning. Grått utökat vattenbuffelskinn med inlägg av päronträ. Utrustning: Konverterad ( fullt fungerande) klimatanläggning. Oginalmonterad Becker stereo med styrning från panel i armstödet bak. Automat med körprogram och lock-up. Elektriskt justerbara framstolar. (Inkl. Styrning av passagerarsätet från armstöd bak) Nivåreglering bak. Elhissar Check kontroll. Magnetlås vid bakluckan ( vet inte exakt funktion men) 15" BBS Mahle fälgar. mm. mm. ( säkert glömt en hel del) Finns även 6st Hartge 17" 3-delade splitfälgar till bilen. Tack på förhand!! Mvh // Henrik. | |
|
Intressant bil. En klar entusiastbil. Du skriver inte så mycket om skicket, (mycket fin är för diffust) för det är mer avgörande för priset än utrustningslistan. Lack, inredning,rost och originalitet är avgörande faktorer för intresset hos köpare av den här typen av bilar. En annan viktig faktor är dokumentation, ju mer papper från bilens historia som finns sparat desto högre intresse. Bilen är värd så mycket som en säljare och en köpare kan komma överens om vid ett visst givet tillfälle. Vad betalade Du när Du köpte bilen? Min gissning är att det priset +- 10% är det rimliga. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Är det den som såldes i på blocket i STHLM-området i somras för 20 000kr? /Johan |
|
|
Hej Mats, tack för svaret. För att förtydliga lite. Bilen är rostfri, lacken är mycket fin och inredningen är i det närmaste som ny. Har svårt att tänka mig att det finns så mycket finare e23:or. Bortsett från extrema lågmilare. Finns några pärmar med dokumentation. Det enda jag vet som skulle behöva göras på bilen är att byta stötdämpare fram. Köpte bilen för 7 år sedan, där av mitt problem med prissättningen. Mvh // Henrik |
|
|
Omöjligt att värdera bil på forum utan att ha sett ens en bild på den. Som sagt, det såldes en i Sthlm, Diamantsvart i somras för 20 000kr. Den kom ut på annons några veckor senare för runt 60 000klr om jag inte minns fel, om den blev såld har jag dock inte koll på. Om den är helt rostfri som du säger så är väl värdet mellan 60-100 000 kr beroende just på hur fin den är. Den säljs dock inte lika fort i det prissegmentet som den som gick ut för 20 000kr i jämförbart skick. /Johan |
|
|
Om det hjälper med en bild så hade jag bara en på datorn. Länk Har som vissa funderingar att köpa mig en till bil. Så frågan är om mans ka ha denna kvar eller inte. Tack för hjälpen grabbar! // Henke |
|
|
Henrik, jag sålde en "mycket fin" E23 för 8 år sedan: Länk dock hade automaten havererat, tror jag fick 40 eller 45 för den då. Om du har möjlighet, behåll den istället, fina 745:or finns verkligen inte många kvar av i Sverige. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.