|
|
|
|---|---|
|
Hej. Lite korkad fråga då det är jag själv som väljer... Ska köpa mig en M5 E60, vet inte riktigt när, men inom snar framtid. Man måste hitta "rätt" kärra. Innan jag ens hunnit införskaffa en så funderar jag över vilken av bilarna som är mer lätt såld? Någon gång måste man (antagligen) sälja bilen och då vill jag inte stå där och kränga iväg bilen till ett vrakpris då efterfrågan är låg. Vad tror ni, kombi eller sedan? | |
|
Jo men när du köper bilen så betalar du mindre för den minst attraktiva bilen ändå så skillnaden blir inte lika stor. ------- //Lövet |
|
|
Köp den du helst vill ha, "vrakpris" blir det om du köper fel exemplar, typ mätarbackat/dåligt lagad eller något annat som möjliga köpare inte uppskattar. Stephan |
|
|
Utgå från dina behov istället. Behöver du inte en kombi så kan du köpa den lite billigare Sedan. Själv tycker jag Touringen är lite kul, eftersom det bara tillverkats 1025 stycken. Däremot har det tillverkats 19523 st i Sedan utförandet. |
|
|
Nackdelen med kombi är att den har ett antal problem som inte finns på sedanen. Kabelbrott i bakluckan och läckande panoramatak är de främsta. (Finns nivåregleringsproblemen på M5?) ------- //Lövet |
|
|
Sen har man fördelen med högre toppfart på M5 touringen om man tar bort fartspärren. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Är toppfarten högre på en M5 touring utan toppfartsspärr? Låter märkligt. | |
|
Nej Touring är långsammare än sedan, gäller allt från 520i till Alpina B5S. Men det kanske inte spelar någon större roll för inköpet. Mvh Stephan |
|
|
Hört att den är det pågrund av att det är snäppet bättre aerodynamik på touringen. SÅ den ska göra 330+ utan begränsning. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
I think with either - you cannot go wrong, but make sure you buy a good example. Clutch change done already is a allways a selling point for me, it becomes harder when you start looking at good imports and just ok Svensksåld..... I bought a Touring because like you, I think it will be easier to sell on ......eventually! If you get one, make sure its got a warranty, and IF it has a sunroof...be prepared for potential problems.....mine doesn't have a sunroof. |
|
|
Budda80: Kan du länka nån källa som du har hört detta från? Varför/hur skulle Touringen ha bättre aerodymanik gällande toppfarften? Jag skulle gärna ville se nån klipp med en M5 V10 Touring, i 330km/h med enbart borttagen fartspärr. Ursäkta för OT, men hoppas du finner den M5a du vill ha. Personligen tycker jag att sedanen är snyggare än Touringen, men ska du lasta barnvagn, så är nog Touringen mer praktisk ;) Stephan: Hur många M5 V10 finns i färgen röd/rot i sedan o touringutförande (om det nu finns öht) ? |
|
|
Jag ser helst att köpa en sedan. Däremot kommer det fler fina (känns det som) Touring på annons på Mobile.de eller blocket. Hade vart kul och veta ifall touringen har en högre toppfart. |
|
Lasse Karlsson |
Tjena ZIP! Har en Indianapolisröd M5 E60-05, Sedan, Svensksåld, 6500 mil idag, som jag ska sälja till våren/sommaren, för att byta till M5F10. Hör av dig om du tror det kan va intressant, så kan jag skicka några bilder. HA DET! modolasse |
Lasse Karlsson |
ZIP! Finns ju även lite bilder under mina bilar, om du vill titta! modolasse |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.