|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Kolla på Trygg-Hansa Vissa bolag går inte att kolla på importbilar ( vet ej om den du skall kolla på är import men det står i trafik: 2009-07-13) Topasblå är en grymt snygg färg på E39. |
|
|
Efter några år utan problem har alla? försäkringsbolag stoppat möjligheten att få premie vid nätet på importerade. Nu är det telefon som gäller även om det är en 525tds-93 importerad 1997!! För svensksålda krävs det 760Li F02 för samma sak. Men visst är den ovanlig. 35tkr för en schysst 540iT/6-97 är ett bra pris. I Sverige fanns det för två år sedan 51st 540iT/6 M62 och 27st 540iT/6 M62TÜ, det är knappast fler i dag. Det är Masten som fått fram siffrorna:). Obs det finns INGA svensksålda 540iT/6 och endast en enda 540i/6 E39 Limo (en 2001a i Titansilber). En motsvarande E60/E61 kostar minst 50tkr extra, alltså 545i/6, 540i/6, 550i/6. Mvh Stephan |
|
| Min är import och i oktober i år funkade det att kolla på Trygg-Hansa | |
|
Jag kollade på en 540 -02 som finns på blocket nu reg nr börjar på A bilen är import. Jag kollade på grabbens person nr (22år ) i GBG upp till 1000mil om året helförsäkring lite rabatt (han har en bil plus internet rabatt första året ) 38597kr om året |
|
|
Vilka skojare! För den summan kan man lika gärna köra trafik (ca 3000kr per år). Skulle man sätta den i diket blir det billigare att köpa en ny än att försäkra. Jag kör min på trafik av den anledningen, att jag är trött på att diskutera vansinniga premier med försäkringsbolag, höra deras skitargument och sedan betala, betala, betala till deras flotta kontor och andra som hela tiden utnyttjar försäkringen. Jag kan göra det mesta själv, och har duktiga vänner om det skulle behövas. Så för mig vore det en otrolig förlustaffär att ha bilen halv eller helförsäkrad. |
|
|
Maila lr ring till Länsförsäkringar dom var billigast när jag kollade på en V8 E55 AMG -02 import också Endast 14,500kr om året :) 27år bor i stan Övriga bolag 17,900,25,000 osv uppåt |
|
|
Ja jag har bestämt mig för att sälja bilen. Den står oanvänd på gården och förfaller. Det tycker jag är synd. Har insett att jag inte kommer att få tid att snygga till den som var tänkt. Med 12 mil enkel resa till jobbet så försvinner en hel del fritid. Trots att jag kör en 120d. :-) Sedan så har garaget blivit belamrat med diverse åkdon på 2 hjul. Förstår inte riktigt hur det kom sig..... Får väl satsa på en Z4 när man blir pensionär. |
|
|
Bra där Naikon, gör affär nu, lagom till jul och allt. Att säljaren är "känd" och dessutom svarar i tråden ser jag som ett plus - hoppas båda blir nöjda! |
|
| Ja det här känns som Öppet mål för den som söker manuell 540. Grattis alla inblandade. | |
| Kollade också försäkringen. 50 år, mindre ort med eget garage. 28-32.000!!!!! Kan aldrig vara en bra affär att helförsäkra en sådan vagn, bättre att stoppa undan slanten som skiljer mellan trafikförsäkring. Jösses, bilens värde i årspremie. Bara två bolag som lämnade pris. | |
|
Jag fick nästa års premie häromdagen. 7700 helförsäkring helår. |
|
| 540i/6 -98 halv + merförsäkring kostade runt 8000 på mig hos länsförsäkringar när jag var 20. Nu i år var den nog nere på mellan runt 5-6000 någonstans. Ger 15000 för helförsäkring på M5an. Länsförsäkringar har alltid varit billigast när jag kollat runt. | |
|
Lycka till med bilen nu, Naikon. |
|
| Härligt, grattis till er båda :) | |
|
Tackar! Känns riktigt spännande att vara ägare till en 540i/6. Färden hem gick gallant, riktigt imponerat över komforten. Var ju som att flyga fram i ett rymdskepp. Resetade färddatorn när jag började åka, och när jag kom hem från Örebro till Göteborg låg förbrukningen på 7.9l/100km. Blev oerhört förvånad! Hade jag aldrig kunnat föreställa mig något så lågt för en så tung bil med V8. |
|
|
Grattis till köpet :) Jo de går att köra de manuella rätt snålt på landsvägen allt, min visade 0,8 och då låg jag på rätt bra med.. Men den varvar ju bara 2500rpm i 140 :) |
|
| Grattis och välkommen till E39 med V8 klubben. Skriv gärna några rader om köpet och skicket på bilen. | |
| Grattis Naikon! | |
| Bravo! :-) | |
|
Grattis till köpet! Det går att köra dem snålt, om man är lugn på gaspedalen. Har kört min automat som lägst på 0.73 (men då var det konstant 80-90 km/h och då försökte jag verkligen köra snålt) Men du har ju TU-motorn och manuell, så bortsett från att din bil är piggare på låga varv så kan jag tänka mig att den kanske kan vara någon procent snålare också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.