|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att sälja min MB E 240 (fjärde mercan) och skaffa BMW 520 D Touring automat. Fantastiskt fin bil. Min undran gäller prisbilden nu julen 2014. På blocket hittar jag bilar från 2010 -2011 med 6 - 7 - 8´mil på mätaren och lite blandad utrustning. Allt från basutrustade, till bilar med sportstolar, värmare, drag, panorama o s v. Både handlare och privatpersoner sätter pris runt 235´. Bara bilar i bra skick är intressanta, samt säljare som verkar hela och rena. Vad är rimligt att betala. Svara vad ni tror/vet, inte vad ni hoppas. CaptPete | |
|
Vi köpte för snart ett halvår sedan en 520d aut touring 2011 som precis rullat över 6000 mil för 229' av handlare. Bilen är väldigt väldigt basutrustad. Den har bara komfortpaket och metallic. Det ingick v-däck på org fälg. En tidigare ägare (tjänstebil) och servad enl föreskrift hos BMW. Skicket är inte toppskick men bättre än genomsnitts tjänstebilen. Som indikation... Mvh Martin |
|
|
Jag köpte nyligen en BMW 520 dA Touring -11 som gått 9100 mil för 270'. Den hade dock komfortstolar, drag , värmare, HIFI, Navi pro och M-ratt. Lite ovanlig utrustning på en 520. |
|
|
Kahn-d Tack för bra info. Ja, komfortpaketet är nästan att betrakta som basutrustad, även om det innehåller en hel del godis. Sedan spelar väl skicket in, och det är ju alltid knepigt att bedöma hos en handlare som kan konsten att putsa upp objektet. Får man fråga vad de begärde från början = prutmån. mresteen Du fick verkligen tag i en välutrustad 520, ovanligt mycket dyra tillägg. Så ser inte leasingbilar ut som regel, vilket kan betyda att det är en privat köpt och specad bil. Jag antar att privatägda bilar skötts bättre än leasingbilar. Hur mycket kunde du pruta. Hälsningar CaptPete |
|
|
Den hade faktiskt gått som leasingbil, troligen av någon som hade mycket att säga till om. :) Den var välvårdad och inga skador på något sätt. Dock en del tvättrepor men ska lämna in bilen för att få dessa polerade. Safirsvart är väl inte den bäste färgen för att dölja tvättrepor heller. :) Försökte pruta men det gick inget vidare, troligen för att den var så ovanlig och enligt handlaren som tagit in den så var det redan flera på kö. Men det är väl något handlar alltid säger så om det stämmer det vet man ju inte. |
|
|
När det gäller skicket är det tre saker som stör mig: 1: repor på bakre stötfångare efter i lastning 2: lite skav vid dimljus fram 3: inredningslisten har en repa efter en mobilhållare el dylikt. Detta ska ordnas vid tillfälle till en inhämtad kostnad om ca 6-7 tusen. I priset var det svårt att pruta, men fick i förhandlingen med vinterdäck på org fälg (begagnade), nya belägg och skivor fram då beläggen var slitna och det visade sig att skivorna var något skeva. Skatten var även betald månaden innan köp samt att den var nyservad. Köptes för utsatt pris. Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.