|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka köpt appen och bt adaptern, för att använda i min E91 325d-11. Har tidigare testat lite kodning, parameter utläsning osv. Igår satt jag o kollade lite vilka kodningsmöjligheter som finns. Hittade bla att tända dimljus vid sväng. Jag satte den parametern aktiv, stängde av tändningen o startade om bilen. Dock tändes inget dimljus när jag svänger! Är det någon speciell option man måste ha i bilen för att detta ska fungera? Hittade oxå felkoder på bla swirlflaps o avgastempgivare. Jag nollade felen o hoppas på det bästa... Ingen motorlampa var tänd i bilen. Det vrkar lagras felkoder hela tiden, sist jag kollade fanns det andra felkoder som inte heller hade tänt motorlampan Kommentarer och synpunkter mottages tacksamt! Anders | |
| Allt som står går inte att koda. Du måste ha funktionen i bilen så att säga. Jag fick upp att fälla in speglarna vid låsning tex, men förgäves. Funktionen saknas. Fråga 2 överlåter jag till någon annan. | |
|
Felkoder behöver inte betyda allvarliga fel. Jag brukar nollställa felkoderna efter varje koll med appen för att sen kunna se vilka som återkommer. Dom som inte gör det är inget att bry sig om medan de som återkommer kan man kolla upp. (Googla) Själv fick jag en återkommande felkod som sa "Intake air temperature sensor" Motorlampan lyste bara ibland. Bytte luftmassemätaren (lättbytt) och då försvann koden och lampan återkom aldrig mer. En annan kod jag också hade då va "EWS4 fault" under immobilizer system. Den finns kvar fortfarande idag men har inte fått klarhet i hur man löser den. Har dock inga problem med bilen så den får vara. |
|
|
Som sagt så stödjer appen alla möjliga options som inte nödvändigtvis finns installerade i varje bil. Därför kan man hitta en massa grejer som inte går att få igång. Det är bara att testa vad som funkar och vad som inte funkar. Alla felkoder är inte speciellt allvarliga och behöver inte lösa ut motorlampan. Vissa fel verkar ibland vara rena flasklarm också för den delen så så länge bilen funkar som den ska och ingen motorlampa tänds behöver du nog inte bry dig så mycket. På min t.ex. så sätts det alltid en felkod på parkeringsvärmaren, även mitt i sommaren när den inte används. Men trots det så funkar värmaren alldeles utmärkt. |
|
|
Hej o tack för svar Felkoderna behandlar jag som någon skrev, ingen motorlampa inget att oroa sig för... Finns det nåt sätt att ta reda på vad som kan kodas i bilen förutom att testa? Tex att dimljusen tänds vid sväng. Vad saknas i min bil för att det ska funka? MVH Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.