|
|
|
|---|---|
|
tjaa gott folk! nu är det som så jag var i väg för knappt en vecka sen o köpte mig en 523 e39 som är i riktigt bra skick! "men rullat en del mil" så häromdagen börja bilen bete sig jävligt skumt! när jag låg på 2an o skulle börja gasa upp, så var det som att bilen inte orka gå upp i varv. den kände totalt trött, men provade att varva ut den o då bara hackar den vid 3000 o upp till 5000 varv, det är som den tvekar! sen när man står på tomgången så ligger den stabilt på varvet! MEN! efter en till 2 minuter så bara tvärdör den ? har kollat över T spolarna, läckage på slangar Etc... men verkar inte ha något luftläcka! Så nu vad kan det vara för fel ? är tacksam för svar ?! Bilen har rullat 31500mil Mvh Robin | |
|
Hej, för att slippa gissa skulle jag börja med att ta ut felkoder från bilen. Blir lätt att man byter för mycket annars och ett diagnosverktyg behöver man som e39-ägare. Garanterat. Till din bil rekommenderar jag, även om jag är kraftigt jävig, BMW-scanner. Superlätt att handha men ändå otroligt kraftfullt. Se här:Länk Skulle jag ändå gissa på felet på din bil så gissar jag på någon av kamgivarna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
tjaa ola! tack för svaret! jag snackade med dig på mail ang det verktyget, jag ska beställa en sådan av dig! så fort jag får in mina cash på kontot! Men nu den andra frågan är?! kan man felsöka ur koder endå ? fasten att motor lampan ej lyser ? Mvh Robin |
|
| kam eller vevaxelgivarn kan det vara | |
|
Aha det var samma Robin! Misstänkte det ;-) Bilen lagrar felkoder så man kan ta ut dem i efterhand så att säga. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja det är det Ola hehe ;) så med andra så kan den lagra felkoder festen att motor lampan inte lyser ? | |
|
Ja, bilen lagrar diverse felkoder som man sen kan läsa ut. Även om felet är fixat eller just för tillfället inte finns. Tex en kamgivare som det är intermittent fel på. Mvh Ola |
|
|
Okej stort tack för hjälpen Ola :) återkommer så fort jag kan med att beställa diagnosverktyget av dig :) ha en fortsatt trevlig heLG Mvh Robin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stopp i katalysatorn ? Lossa avgaset vid grenröret för test ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vart och fick läst fekoder på min BMW i dag. Fick på crankchaft sensor och road speed signal | |
|
Eftersom du har felkod på vevaxelgivare och har symptom som trasig sådan kan ge - byt givaren... Hastighetssignalen tas från vänstra bakre abs-givaren, så den kan vara dålig. Vanligt fel att de ger upp och då börjar felen oftast som intermittenta dito, för att bli värre innan givaren ger upp helt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.