|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. BMW e60 530i Har ett väldigt störande problem ang mina nycklar.. Jag kan inte låsa upp bilen med fjärrnyckeln, och detta problem uppstod samma dag med båda nycklarna, det var inte så att en sluta funka sen sluta den andra, utan båda bara dog. Jag låser nu upp min bil manuellt med nyckeln, vilket borde utlösa larmet? eller? Vad kan detta bero på? Vad kan ja konstatera innan jag bör lämna in den på BMW för felsökning? Kom gärna med förslag samt erfarenheter utav detta problem. Mvh | |
| Har fått nästan samma problem med min senaste två veckorna. Det började med att jag var tvungen att stå närmare och närmare bilen för att låsa upp tills jag var tvungen att låsa upp manuellt en gång. Det funkar nu att låsa upp med fjärren men jag måste stå bakom bakdörren på bilen och i bland hålla nyckeln högt upp vid bakrutan/spoilern. Har testat bägge nycklarna och bytt batteri i den ena utan skillnad. Har lyckats starta bilen utan att ha nyckeln i låset men inte vid senaste försöken. Låter som att sändare eller mottagare inte är bra nog? Jag har sökt info om problemet och hittat en tråd har på Autopower som föreslår en rengöring av antennförstärkaren som siter under spoilern på e61. Andra trådar pratar om byte av antennförstärkare alternativt kabelbrott. Ska forska vidare innan jag ger mig på det. Kanske kommer några förslag. En sak som slog mig är att jag monterat en takbox ungefär samtidigt som problemet började. Kan denna störa på nåt sätt? | |
| Det är troligen fukt i antennförstärkaren. | |
|
Då börjar vi där. Om det är fukt så har vi två uppgifter att lösa: 1. Bort med fukten. 2. Hindra att det sker igen. Är det silikontätning som gäller iså fall? |
|
|
Tack för svaren! Det är en sedan. Vet att fukt är vanligt på kombi. Är det vanligt att det sker på antennförstärkaren, den som är fastsatt med dubbelhäftande mot bakrutan upptill höger om bromslampa på en sedan också? Har kikat lite där, men ser inte någon märkvärdig fukt. Den sitter helt öppet mot bakrutan under taket, inte i en låda som på touringbilarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.