AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.622

Hur får ja airbag lampan att sluta blinka och lysa

su
7
sunneslor
E34 525 tds -93
Hej. Fick 2a på bes. På att airbag lampan inte tändes vid påslag av tändning på min e34 525 tds -93. Men det satt ingen lampa i instrumentet så jag satte dit en och då börjar den blinka en stund först och sen lyser. Har bytt airbag i ratten och och instrumenthus och tagit av plus polen från batteriet i ca 30 min men blinkar och lyser än. Finner inga kontakter eller sensorer under sätena.
Har även varit till 2st bil verkstäder å försökt kört i datorn men den vill inte koppla ihop sej med deras datorer fast det syns en felköp på airbagen men vi kommer inte in å ser vad som är fel.

Är väldigt tacksam för svar då det är sista 2an att fixa inför bes.

Mvh chrisroffer
Ingen möjlighet att kontakta förra ägaren och fråga om han vet?

Kan tänka mig det är han/hon som plockat av lampan.
su
7
sunneslor
E34 525 tds -93
Tyvärr så svarar inte den jäveln då jag glömde kcr boxen vid köpet och han skulle skicka den skrev han men inte fått nån än och får inte tag i han på nått sätt än :(
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
det är ju rätt speciellt att ta ut felkoder från dessa bilar då man behöver ett ADS-interface. Annars svarar inte alla moduler.
Kan det inte vara så enkelt som sensormattan i passagerarsätet?
För det fanns väl på e34 också?

Mvh Ola

Min bil:

Länk

su
7
sunneslor
E34 525 tds -93
Okej ja jag vet inte va på en bilelsfirma/verkstad idag men han fick fram att dä va en felkod men kommer inte längre.

Har ju bara airbag i ratten å såg ingen sensor under nått av sätena fram å på reservdelsbilen såg ja ingen sensor heller. Är en inport så kanske därför?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Aha, finns ju ingen passagerar airbag. Tänkte inte på det.
Kopplar verkstaden upp sig med typ Autocom får de ingen kontakt med airbagmodulen. Andra grejer behövs.
Kan ju också vara så att själva modulen är trasig.

Mvh Ola

su
7
sunneslor
E34 525 tds -93
Inte en aning det va nån bosch dator han hade men funka inte å bmw verkstaden autowåx i Karlstad skulle ha 1100kr bara för å felsöka beroende på va myck dä krångla å tycker inte dä va värt det på en gamal sliten tds som ska användas som busbil i vinter ☺
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.