|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet hur BMW Teleservice S6AAA fungerar? Ringde BMW men han jag fick prata med var osäker själv. Har ju inte Connected Drive som kom sent 2013 så är detta bara något liknande som fungerar när jag har anslutit min mobil för data. Mvh Mats | |
|
Teleservice är funktionen som gör att bilen själv kan skicka data till BMW för diagnos samt evt. tidsbeställning för service. Detta fungerar dock inte i Sverige. Jag har följande i min: S612A BMW Assist S614A Internet Vorbereitung S615A Erweiterte BMW Online Information S616A BMW Online S6AAA BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Till detta har jag köpt ett abonnent hos BMW till ca 200 EUR/år (och sagt att jag bor i Tyskland...) som gör att jag kan skicka adresser från Google till bilen, samt styra värmare från BMW Online app'en och använda BMW Assist. |
|
|
Ok, tror eller vet du om man skulle kunna uppgradera min till även de andra tjänsterna? Vill gärna komma åt möjligheten att ställa in min värmare med mobilen. Sedan 'är ju frågan om det är värt €200, men det är ju en annan sak. :) |
|
| Kan du se om du har andra koder i din spec? | |
|
Hej Har för mig att mycket av detta har med att göra att det måste finnas ett SIM-kort i bilen och det kom väl först 2013 har jag för mig. Utan SIM fungerar ingenting av detta. Så Sim. när är din bil tillverkad? /mården |
|
|
Av de du angav att du har så har jag bara följande: S6AAA BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Och sedan har jag bl.a. följande koder: S609A Navigationssystem Professional S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle S6VCA Steuerung Combox |
|
|
Ja, Connected drive kom ju Juli 2013 så det har jag inte. Men eftersom jag nu har BMW Teleservice S6AAA, vad är då det och vad ska det användas till??? Den på BMW sin jag pratade med kunde faktiskt inte svara på det. Han trodde bara att det betyder att jag via iDrive kan ringa till verkstaden manuellt men det låter ju för simpelt för att kallas BMW Teleservice!? |
|
|
Min bil är såld ny i Tyskland och är tillverkat 10/2010, och har BMW Online / Assist och därmed SIM-kort. De har precis uppdaterat Assist/Online delen så nu kan man själv köpa de tjänster man vill ha direkt i bilen eller på sin dator. Prova och gå in här Länk och se om din bil har simkort. |
|
|
Jag får bara meddelandet att fordonet för tillfället inte kan läggas till. Men det är ju portalen för ConnectedDrive, är det den man ska använda på en bil före Juli 2013? |
|
|
Har fått svaret från BMW nu. Bilar producerade för tyska marknaden hade SIM-kort och "ConnectedDrive" funktioner redan 2010 och bilar för den svenska marknaden fick det Juli 2013. Synd att det var på det viset. :( |
|
|
@Sim Jag har samma konfiguration som dig, kan du berätta hur du fick till registreringen / köpet av abbonemang i tyskland? MVH Rickard |
|
|
Fick 6 mån på köpet vid Premium Selection och härefter sa att jag bodde i Tyskland och använde ett företag jag kände som adress, dit de skickade första fakturan ;-) Du bör dock kunna logga in och registrera dig, om din bil är som min, dvs. förd tysk. I den nya butiken gör man det genom chassisnummer och betalar med kreditkort. |
|
|
Som en lite fortsättning på den här diskussionen så har jag funderat på eftermontering av ConnectedDrive. Någon som gjort det eller vet något mer om det? T.ex. denna lösning. Länk |
|
|
Det ger dig BMW App's men inget SIM-kort så du kan låsa/öppna bilen samt styra värmaren genom BMW Online appen. Funderar på att eftermontera Apps också. Tror faktisk inte det behövs ny hårdvara i din bil, men endast en kodning av din Combox. Min är tyvärr producerat i 2010, så jag behöver tydligen en annan Combox. |
|
| @ Sim, om du har combox så borde det funka. Man behöver köpa en FSC kod samt koda/lägga in den med e-sys. Detta har blivit än mer intressant nu när det finns stöd för spotify i apps | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.