|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk /Anders | |
|
Det skär i hjärtat. Om det ändå någon gång kunde vara en som tar ut den på bana för att verkligen testa och där tappar kontrollen. 9 fall av 10 känns det som någon med för mycket pengar och för lite kunskap som lägger dom i ett dike eller liknande. Tyvärr gissar jag att den absoluta merparten av dessa bilar aldrig rullar på en bana. |
|
Verdi |
Ska man vara riktigt krass och kanske lite sur/bitter så har såna bilar egentligen inget existensberättigande i trafiken. Ska du följa hastighetsgränser och andra trafiklagar så är det befängt med så många hästar. Egentligen är det här bara bilar som riktigt rika köper för att visa att de är riktigt rika. De blir starkare och snabbare eftersom billigare bilar nu är lika snabba som de dyraste bilarna var förr. T ex en Nissan GT-R. Det kan man ju som statusjägande miljonär inte acceptera även om man inte kan eller ens vill utnyttja de extra resurserna. På bana är det väl också tveksamt? Har man så mycket roligare i en sån här kärra än i en billigare banbil som är byggd för enbart bana? Typ en ombyggd gammal M3 E46 eller liknande? Är inte själv grejen med bankörning att tävla med andra på hyfsat lika villkor? Eller handlar allt om att vara snabbast alldeles oavsett konsekvenser och risker? |
|
Blåser det vänstervindar i Uppsala nu helt plötsligt Verdi? Man kan ju ta diskussionen kring varför du har 330d istället för 320d, behöver du verkligen fyrhjulsdrift osv lika gärna. ;-) (Håller dock med dig delvis i sak då många supersportbilar många gånger inte körs alls och de som faktiskt körs gör det med förare som inte kan utnyttja i närheten av prestandan). ------- //Lövet |
|
Verdi |
Vänster och vänster. Ibland måste man vara sanningssägare. ;-) |
| Nej, vänster är mer korrekt. Eller överförmyndare. =) | |
Verdi |
Ok, ibland ligger sanningen tydligen åt vänster. :) |
|
Nej, nu missförstår du. Det är vänster att tro att din sanning är alla andra människors sanning. Låt folk leva sina liva som de själva önskar (så länge inte andra skadas av deras val) så får de bestämma vilka produkter eller inte som har ett existensberättigande för dem. Jag föredrar den lösningen istället för att den allsmäktige Verdi ska uttala sig för hela mänskligheten vad som bör eller inte bör få finnas på denna jord. |
|
| Ja det bästa vore väl om alla åkte Dacia Sandero med 75 hk eller nåt liknande... =) | |
Verdi |
Grelle, Vet inte hur jag ska bemöta det där faktiskt. Är du Sani in disguise? ;) |
|
Jag tycker Verdi har helt rätt! De flesta supersportbilarna köps garanterat av folk som köper dem för att de kan, inte för att de vill eller klarar av att utnyttja all denna prestanda. Jag skulle göra likadant om jag kunde! :) Tycker det är lite låg av Grelle som hoppar på Verdi om allsmäktighet och sanningar för hela mänskligheten. När skrevs det någonting om det?? |
|
|
Det skär inte det minsta i hjärtat att världen är en supersportbil färre. Supersportbilar är bara leksaker för miljardärer och dom har råd att köpa sig en ny leksak om den förra gick sönder. |
|
|
Märkligt resonemang Henke. Skulle du tycka det var ok om någon sa; Inte det minsta synd om honom som totalkvaddade sin gamla BMW -02:a. Den är så billig så det är bara att köpa en ny istället. |
|
| Det är ju bra att det kvaddas, kanske säljs det en till och företaget finns kvar. Får väl hoppas det köps en Koenigsegg istället, kanske bättre väghållning..fnissfniss.. | |
|
Amli: Ja exakt så skulle jag resonera. Jag håller med Verdi för övrigt att supersportbilar är befängda. |
|
|
Jahapp, tackar Verdi. Du kan väl utgå ifrån att alla vettiga människor (som Grelle) strävar åt mitt håll i alla fall.. ;) Jag tycker mera synd om Miuran som brann upp nyligen. |
|
|
Miuran är långt värre. P1or kan man bygga fler av. ------- //Lövet |
|
| Snacka om ett icke-problem. Det är väl kul med supersportbilar och att de finns. Betydligt värre med alla gamla rosthögar som dräller omkring med körförbud och framförs av folk med körkort från Legoland. Personligen tycker jag det är fantastiskt att Koenigsegg finns och lever - men det finns kanske dem som tycker Koenigsegg och hans medarbetare bör ta ett traineejobb inom vården istället för att bygga lyxbilar :-) | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Gläd er åt dom superbilar som är vänsterstyrda åtminstone. |
|
Jag tycker att det är värre med supersportbilar med förare som inte kan framföra sina bilar trafiksäkert än gamla rosthögar som är besiktigade, försäkrade, skattade men som körs med insidan av huvudet. Vill jag förbjuda supersportbilar? Absolut inte. Om människor vill slösa miljoner på befängda bilar så låt dom göra det. Men jag skulle inte göra det om jag hade den valmöjligheten, men andra får göra vad dom vill med sina pengar. |
|
| Men Henke lexus, hur många supersportbilar finns det om vi håller oss i Sverige? Har det ens sålts någon Bugatti eller Koenigsegg här som stannat i Sverige? I Malmö är ju så mycket som var 10:e bil en målvaktsbil...inte sällan framförs dessa av individer som inte har på vägarna att göra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.