|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Körde bilen (bmw x5 e53) tidigare idag och allt var som vanligt men när jag satte mig i den efter jobbet märkte jag direkt att det knäppte till i ratten när jag rörde den. Har testat olika rörelser osv och har kommit fram till följande: Står jag stilla och drar ratten lite åt vänster tex så knäpper det till en gång. Detta knäpp känns även lite svagt i ratten. Ljudet kommer inte från framvagnen utan det känns som det är precis bakom ratten, innanför plastkåpan som är precis bakom ratten. Knäppet kommer även om jag rör ratten extremt sakta. Det räcker att jag flyttar den 1cm och det knäpper till direkt men är helt tyst resten av rattrörelsen. Testade att snurra ratten 1cm sen tillbaka 1cm och upprepa detta flera gånger, alltså fram och tillbaka 1cm hela tiden och det kommer ett knäpp varje gång. Ratten kan justeras in och ut samt upp och ner med en spak på sidan, om jag kör ner ratten så långt det går så är knäppet svagare men fortfarande där. Det hörs och känns som mest när ratten är i mittenläge eller högre. Någon som har något tips på vad detta kan vara? Det spelar ingen roll om däcken är snurrade åt vänster eller höger, knäppet kommer så fort jag flyttar ratten en cm. | |
|
Ingen? Kan tillägga att det nu även börjat gnissla lite svagt i ratten när man svänger. Inte högt men ändå. Bilen är nyservad och nybesiktigad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.