AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.398

Tändspole till E61 523iA -06

he
116
henrik rosen
BMW 532iA -06 E61
Beställde tändspolar till min bil på nätet men visade sig att de inte passade riktigt. På nedre delen av kontakten sitter det ett spår i mitten som skall passa med motsvarande på tändspolen men på tändspolarna jag fick sitter det mer åt sidan så det går inte få på kontakterna. Kan någon hjälpa mig och tala om vilken tändspole jag skall välja så jag inte beställer fel en gång till. Samma Bosch tändspole dyker upp på flera sidor när jag skriver in mitt registreringsnummer men det finns även fler alternativ oftast.

/Henrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vet inte om du kollat eller om det är genomfört men BMW har ett omfattande goowwill, förlängd garanti-program just för de här motorerna då både spolar, injektorer och högtryckspunp kan krångla på de, om man anmäler att man har problem och de finner i datorn att det inte är åtgärdat enligt program kan gw sökas.
BMW har ett förmånligt servicekoncept där du nog kan maila och fråga om din bil med Länk

Fråga kostar ju ingen iaf. Nu är ju jag originalputte men jmf iaf pris hos BMW eller Leebmann24.de

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.