|
|
|
|---|---|
| Jag har ett konstigt felpå min värme ikupen. Jag har en klimatanläggning och oftast slår värmen på och automatiken fungerar. Men efter ett tag kommer det svalare luft och automatiken signalerar ingenting oftast inställd på +21C. För att få värme så slår jag på fläkten mot framrutan och då kommer den varma luften igen, så det är inget fel på värmeproduktionen men den kommer inte felfritt via klimatanläggningen. Vad kan vara felet? | |
|
Det sitter även värmefördelningsreglage precis övanför stereo, där luften kommer ut. På den finns röda och blåa punkter. För att du ska ha så varmt luft som möjligt ska du vrida på max (3 röda punkter) så kallt som möjligt (3 blåa). Med inställd automatik så är det bäst att ha den i mitten på den vita sträcket och sedan endast justera önskad temperatur i klimatanläggningen. Även om du har ställt in 32 grader på kliman och reglaget där uppe är på 3 blåa punkter så får du bara kall luft. Antar att du har E46. |
|
| Tack för svar. E46 korrekt. Jo jag har de 3 röda dvs max men ändå kommer det kallluft dvs det verkar som den stänger av. Ibland startar systemet helt normalt men övergår till kallluft, mycket märkligt. Undar om det kan vara någon kännare som bör bytas. Skall testa det du skriver. | |
|
En sak till som inte nämnts....efter ett tag, dvs efter 5 minuter eller så efter kallstart så slår AC på - alltså då motortemp börjar komma upp åtminstone 1/4 eller så. Alltså först då, efter kallstart, får du enligt tempen som är satt. Det är väl för att inte driva in fuktig luft i kupen gissar jag. Men om det händer när bilen att helvarm så är det en annan sak. |
|
|
Hade likadant problem på min för 2 år sedan. Provade först ändra som nämnts ovan ang blå och röd. Hjälpte inte. Provade även rensa och blåsa rent vid kännaren (lilla hålet) i bilen. Hjälpte inte. Då köpte jag en ny AC del på skroten för 300:-. Kom igång direkt och har fungerat sen dess. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.