|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte batteri på nyckeln efter att den stått ett tag och inte använts. Nyckeln fungerar inte trots att jag bytt batteriet. Bilen reagerar inte alls på den. Är det så att jag måste ta in nyckeln till Bmw för att koda om den i och med att den stått så länge eller räcker det med att "initiera" nyckeln på nytt? Hur gör man i så fall? Måste nyckeln kodas om hos bmw efter | |
|
Ingen som har haft ett liknande problem? Kan lägga till att det går att starta bilen när man håller nyckeln vid sensorn bredvid ratten. Min andra nyckel fungerar som den ska. |
|
|
Måste bara säga att jag är riktigt orolig som nybliven ägare till en m6 e64. Hur mycket problem kan det bli på en Tysk kvalitetsbil som BMW? Efter allt som står om olika problem här på forumet så vågar man knappt starta bilen i vår! Eller är det bara misskötta och skruvade bilar som krånglar? Pula EB |
|
|
@Pula Lite offtopic men ändå... Tänk på hur många miljoner bilar det rullar som inte hänger på autopower och skriver om alla sina bekymmer. Har tyvärr ingen hjälp att ge till trådskaparen. |
|
| Det borde funka kan man tycka, bytte mitt nyckelbatteri när det gamla höll på att ge upp. Säker att batteriet sitter som det ska? | |
|
Vi hade ett liknande problem med vår bilnyckel. Eftersom vi fortfarande hade garanti på bilen lämnade vi bara in den till BMW så fixade de nyckeln. Jag tror tyvärr inte det finns så mycket annat att göra om du har bytt batteri. Det kan mycket väl vara så att BMW vill byta batteriet själva och har lagt in något skit så att det inte ska gå. // Jocke |
|
| Var inne på BMW och frågade om de kunde försöka initiera nyckeln, vilket de gjorde. Det gick dock inte att få den tillrätta och den enda lösningen enligt dem är att köpa en ny nyckel. Lite surt är det med tanke på att en ny nyckel kostar 2700kr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.