|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla, har sedan jag köpte min e46 330 i somras stört mig på att det Klonkar när jag växlar, och att det ALLTID rycker till när man växlar(är inte så dålig på att växla utan det är fel på bilen) Dessutom är 2an ibland svår och få I och 5-6 gånger har den hoppat ur när jag drar på. Jag har fått höra att det är Bakvagnsbussningarna som är dåliga men efter en verkstads inspektion så verkade dom inte vara speciellt dåliga, däremot var Växellåds-bussningarna dåliga och ska bytas inom kort, kan detta vara problemet till klonkandet och att 2an är svår att få i / hoppar ur? Och häromdagen var jag ute och skulle "sladda" när det hade regnat och gjorde bort mig totalt, skulle snurra runt och dumpade upp kopplingen, och när jag skulle dra i 2an så släppte jag upp kopplingen för snabbt utan att hinna märka att 2an inte hade gått i riktigt. Direkt när det hände så började det höras som att några kuggar slog emot varandra så jag stängde av bilen direkt och startade efter 1 minut, och då hördes Ingenting och har inte hört något sen dess, MEN jag har märkt att jag får motorstopp Sjukt lätt på 1an, man får vara riktigt finkänslig på kopplingen och det behövde man inte innan på samma sätt. När man sen ska lägga i 5ans växel så är där ett glapp mellan neutralen och 5an där man får ta i ganska hårt för att få över den i rätt läge också, Samt att den ibland lägger sig i 5ans läge när den ligger i Neutralen, alltså växelspaken ligger inte mitt i utan den lutar över åt högerhållet. Detta blev en extrem röra och det ber jag om ursäkt för. extremt tacksam för svar!! Mvh Filip | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.