|
|
|
|---|---|
|
Motorn är bytt i min 540 -98 och det ska vara en speciell motor från BMW. den hade bara gått 11.000 mil och fick med en box som ska vara till motorn för att få ut det bästa. Jag lyckades inte lägga in foto här men skriver lite nummer som står på boxen. Bosch 0 261 204 467 DME 1 437 284 oS (finns lite mer nummer på denna lapp) WBA DJ61080BZ10805 FFFFFFFFFFG 1430148 1437284 1430325 Motorn går väldigt bra men original boxen så är nöjd men vore kul att veta. Bilen är en Touring som jag ska sälja till förmån av en sedan och det kan vara bra att ha lite fakta så man inte bara svamlar. *S* Tips på hur man lägger upp bilder eller länk här så kan jag försöka. stung | |
|
Använd forumbilder.com Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej! Vad är det som är speciellt med motorn? Såg annonsen på blocket bor själv i Skövde. Blir lite sugen men har ju redan två E39 :) Du kör inte med den boxen nu? Är den extra boxen du har kodad så den funkar med din bils startspärr? |
|
|
Hej! Enligt säljaren så togs denna motor hem av en BMW ägare som skulle montera den i sin bil men det blev inte av. Denna extra boxen är inte kodad vad jag vet till bilen jag har. Troligtvis därför jag fick den vid sidan av. Om jag behåller bilen så kommer jag att försöka få dit den. Du kan ha 3st e39 också *S* jag har 3 bilar till så får inte plats med denna i garaget därför tänkte jag sälja. Jag tycker att denna bilen är väldigt kul men som sagt blir det för mycket med 4 hobbybilar. Kom gärna och titta på bilen. Bästa hälsningar, Stig |
|
|
Hej! Såg också på Blocket, var lite intresserad tills jag såg att motorn var utbytt. Vad är det för speciellt med den egentligen? |
|
|
Enligt säljaren av bilen så ska den kommit från BMW och ha lite mer effekt än standard motorn. Jag håller på att söka killen som tog hem motorn och han bor/jobbar tydligen i Lidköping. Återkommer så fort jag vet mer. Motorn går mycket bra men det enda jag kan jämföra med är den 740 -95 jag hade tidigare som var chippad som det kallas till ca 310hk. Denna 740 hade också speciellt avgassystem som också skulle ge lite effektökning. Sedan får man ju fundera på vad som stämmer när man inte gjort det själv, men som sagt tycker jag att denna går mycket bra. Hade det varit en sedanmodell hade jag helt klart behållit den tills jag blir klar med mina andra projekt. Tyvärr räcker varken tid eller pengar till allt man vill göra. |
|
|
Hej! Pratade med säljaren av bilen igår. Enligt honom ska denna motor vara en 330hk som BMW byggt som eftermarknadsmotor tydligen. Jag får försöka hitta någon som kan kodad till startspärren på bilen. Om någon vet var man ska vända sig i närheten av Skövde helst, Göteborg går bra också så vore jag tacksam för tips. Bästa hälsningar, Stig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.