|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla här om någon har bra koll på elen i e34. Mina problem började med att jag klantade mig lite. Bytte packningar i insprutningpumpen, och när jag satte tillbaka den så lyckades jag skava sönder höljet på en kabel till pumpen. Kabeln jag skavde av har tändningsström och slår till brytare i pumpen. Det blev kortslutning och kabeln började rycka. Rev isär hela kabel härvar och följde kabeln tills dem tog slut och bytte den hela vägen. Nu till problemet, så fort jag sätter dit den lilla kabeln på generatorn (D+) så går pumpen i tanken igång, generatorn laddar inte. och när jag sätter på halvljuset (med nyckeln i läge 0) så går tändningen igång, alla kontroll lampor, stereo, fläkt, ja allt går igång så fort jag sätter på halvljuset. Är det någon kunnig som har någon ide? | |
|
Har kommit en liten bit i felsökningen. När jag rycker säkringen till vänster positionsljus så försvinner problemet med att tändningen går igång och soppa pumpen går inte hela tiden. Men har inte kunnat kolla om den laddar än. Den lilla kabeln på generatorn (d+) ska den också ha batteriström som den stora plus kabeln, eller bara tändningsström? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.