|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sitter det adaptiva xenon som standard? Annars är ju inte skillnaden 18000:-. Hur är det med strålkastarrengöringen? På min Merca med adaptiva LED har jag ingen spolning av lyktorna, vilket är helt värdelöst! Jag förstår inte hur de har tänkt?! Är det salt och skit på vägen får man stanna och rengöra lyktorna på mackar längs med vägen för att kunna se var man kör.. Mycket märkligt!! |
|
|
När man gör tillvalet 552 Adaptiva LED-Strålkastare så kräver datorn att man samtidigt gör tillvalet 5AC Helljusassistent. Vet inte riktigt vilken del som är vilken. Adaptiva kurvljus kostar annars 5700:- och helljusassistenten kostar 1500:-. Vilket av tilläggen ovan är det som gör "tunnlarna"? |
|
|
Det är en bra fråga faktiskt. Men jag misstänker att man inte kan få "det ena utan det andra". Dvs kan man få den adaptiva funktionen utan helljusassistenten? Det tråkiga med navigatorn (förutom priset) är den dåliga skärmen som sitter i 3/4-serien. Den är för liten och dålig upplösning. Skärmen som sitter i F15 är ljusår före, och där ingick nav i priset. När kommer Carplay till BMW? |
|
Verdi |
Kombinationen krävs. Dvs både kurvljus och assistent. Skärmen i F31 gör sitt jobb. Tycker den visar tydligt och bra. Det är ju en bil och ingen tv. :-) |
|
Undrar om inte skärmen i iaf 4 serien är förbättrad jämfört med 3 serien för jag ser då ingen skillnad jämfört med F11 LCI, förutom storleken då. Har inte sett hur den ser ut i F15 dock. Sedan spelar det kanske mindre roll mer än rent estetiskt. Viktigast är att funktionen är bra vilket jag också anser att den är jämfört med min F11 som har gamla navpro utan RTTI, Google onlinesökning av adresser m.m. Jag vidhåller för övrigt att ljuset från LED är betydligt bättre vid vissa förhållanden, kanske inte så mycket när snön ligger vit på marken, men vid mörka blöta landsvägar är det markant skillnad. Om dom nu inte förbättrat själva xenonlampan sista tiden vill säga. Men som jag skrivit innan så är det inget man saknar om man inte vant sig vid det och då fungerar xenon fullt tillräckligt. |
|
| Acey: Är du säker på att upplösningen på skärmen skiljer? Tror bara det är storleken annars hade de behövt kraftigare hårdvara för att få samma flyt. Det är väl en tidsfråga när nav pro ska bli standard i alla modellerna för att lättare kunna konkurrera och slippa utveckla två system parallellt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.