|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte igår kväll, efter en 6milakörning hem på regnvåta vägar att jag hade ordentligt med imma på insidan av båda strålkastar"glasen". Har inga synliga sprickor eller skador i något av glasen. Bilen är en F10 -14 med drygt 3000 mil på mätaren. Är detta ett vanligt fel på F10/F11? Är detta något man får acceptera, eller skall det åtgärdas på nybilsgarantin? | |
|
Det har ju varit ett vanligt problem på äldre BMW som E60/61 men jag har aldrig hört om det på F10/F11, så jag skulle åka och påtala detta för din BMW verkstad så länge du har garanti kvar på bilen. /Anders |
|
|
jag har sett kanske ett par gånger på min att det är lite imma. Det är så lite att det inte blir "droppar" och kvarvarande märken när det torkat upp. Bägge gångerna har nog varit vid riktigt blött väder. Jag följer med och blir det oftare eller mera imma med tydliga droppar så tar jag det som en garantisak. Dels ser det inte bra ut, men först och främst blir ju ljusutbytet dårligare med gråa glas... Såg härom dagen att dimljusen hadde lite väl mycket imma. Dom har jag nästan aldrig användt så ska följa med även där. |
|
|
Tack för svar. Har kollat med BMW-verkstaden och de säger att imma är OK (normalt) men det skall inte bildas droppar. Bildas det droppar så går det (skall gå) på garantin. |
|
|
Precis som jsn skriver, och såhär är det på alla märken. Lyktorna är ventilerade (inte slutna) och vid väldigt fuktig luft så kan det även bli imma i strålkastarna. Detta beror på konstruktionen och går således aldrig på garanti. Blir det droppar eller mer så är det dock garanti, då fungerar inte luftningen som den ska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.