|
|
|
|---|---|
| Kör med 17 tums vinterdäck sedan några veckor men idag så larmade bilen om lågt däcktryck. Fungerar den funktionen trots att det är vanliga däck? | |
| Beroende på hur gammal din bil så mäter den rullomkretsen via abs givaren alt sitter det rdc ventiler i hjulen. Är det det första alternativet så kan du själv återställa varningen i bilens meny. | |
|
Jag återställde set själv.. Men varför varnar den iaf trots att det inte är skillnad i lufttrycken mellan något hjul? Hur mycket marginal är det innan den varnar? |
|
|
Hej Berta99 Då du har den typ av mätare som mäter och jämför rotationshastigheten skall du npllställa den varje gång som du kontrollerar lufttrycken i däcken samt när du skiftar däck mellan sommar och vinter. Om du nyss har skiftat däck och inte nollställt så "kommer" systemet ihåg senaste nollningen som då du gjorde, dvs med sommardäcken. Det är detta som utlöser varningen och har ingenting med RFT däck eller ej /mården |
|
|
Hej igen. Om jag kommer ihåg så brukade den larma för mig (på min gamla E61) när ett däck hade tappat ca 0,6. /mården |
|
|
Aha tack för infon.. Den borde dock ha varnar tidigare kan man tycka med tanke på att jag kört några veckor med andra hjul nu.. Men hur nollställer jag? Jag kvitterade i stort sett bara varningen idag efter att ha kört hem..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.