|
|
|
|---|---|
|
Vilken är att föredra, om man kikar på prestanda, bränsleförbrukning, pris,hållbarhet osv. Speca gärna gärna ner | |
|
M Performance kittet verkar ju vara ganska liten ökning av effekt i förhållande till kostnad och grejer, men fördelen är ju garantierna framför allt. Den större intercoolern vore ju iofs inte fel, men vi bor ju i Sverige, inte Italien.. Avseende Vtech vet jag inte. Har inte hört annat än gott om dem, så de kan nog svara bäst själva, eller ställ frågan till dem. F-bilarna har ju ganska komplicerad programvara verkar det som, eftersom det tar en hel vecka att fixa (skulle jag vara Vtech skulle jag fixa en bra deal med ett lokalt biluthyrningsföretag) Min ege 320d på 177 hästar är ungefär samma motor som den nyare 184 hästarn har jag fått höra, vissa säger exakt samma, och jag fick min bil fixad på SMO (smoab.se) som också kan göra F-bilarna, men inte lagt upp det på sin hemsida just pga tidsåtgången. Jag är iallafall toknöjd med mitt trim. från 177 till ~210-215 häst och 350 till ~420 nm var det uppgivna värdena. Kolla här: Länk så kan du också se min video på hur skillnaden på bilen blev i verkligheten. Just omkörningar typ 80 bakom lastbil upp till 120 har blivit rejält snabbare. Bilen går riktigt bra och jag har inte haft några problem. Besiktningen har fungerat klockrent och jag har varjen svartrök eller några konstigheter av trimmet. Bilen drar dessutom mindre bränsle, ner från 5.5-5,6L/100km till 5.1-5.2L/100km. Senaste tanken gick det i 57.3L diesel då vägmätarn visade 115mil. Tankmätarn var nere mellan 0 och sista sträcket på tanken. Detta med Dubbdäck, mest motorväg, men ca 15mil stadstrafik, mellan Sthlm och Norrköping som jag pendlar mellan. E4 med oftast 5-10kmt över hastighetsbesgränsning på GPS hastighet.. så 120 på mätarn på 110 sträckorna typ. Med tanke på att både Vtech och SMO har en veckas tidsåtgång för F bilarna kan man ju fundera på om det är samma "slut"leverantör utomlands.. Jag skulle gissa det, men har ingen aning. Finns inte marknad för att sitta och utveckla och knäcka sånna koder själv i lilla Sverige skulle jag gissa. Kort och gott så tycker jag att M-Performance verkar dyrt i förhållande till vinst. Dock körde jag min bil i 5år innan jag fixade den för att slippa garantiproblem. SMO gör dock en hel del fabriksnya bilar, även rikigt dyra. Kolla deras facebook flöde under "Svensk Motoroptimering", de har dessutom 20% rabatt nu! //Anders |
|
|
Vi utvecklar våra optimeringar i Södertälje. BMW F serien gör vi över dagen och skickar inte iväg några ecuer. Även vi kör en 20 % kampanj. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
|
Intressant! Såg att smoab som jag lät göra min bil har "över dagen" trim på Fserien nu också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.