AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.263

Tygmattor till E60/E61 (Beige) 535D -07

Ri
16
Richii
535D E61 M-Sport -07
Hejsan!
Mitt första inlägg i detta forum så ha förståelse :)

Till saken; Fick aldrig med några tygmattor till min bil när jag köpte den och jag har kollat runt lite på nätet och dom enda som jag hittar är BSR:s svarta och dessa beiga på ebay:

Länk

Kan mattorn från ebay vara något? Kanske finns det tillochmed någon här som har köpt sådana?
Hittade ingenting på BMW:s hemsida heller, hittade bara till de nyare modellerna :(

hjälp uppskattas!

Mvh Richard
BMW har sats med mattor, €141 + frakt kostar det från en BMWhandlare i Tyskland artikelnummer ser du i länken. Finns både Beige och Creambeige Länk

Mvh Stephan
Ri
16
Richii
535D E61 M-Sport -07
Helv**e. 60 Euro i bara frakt. Men smakar det så kostar det antar jag. Tack för tipset :)

BMW - För dig som älskar att köra bil!
Eller så beställer man dom från BMW i Sverige. Artikelnummer 51476987023 för Cremebeige, pris 1705:- (med reservation för att priserna ändrats nyligen): Länk

Finns ju en City-variant också, något tunnare och enklare variant men fullt duglig. Artikelnummer 51470429207, kostar 1195:- Länk
Autohaus Cuntz i Speyer ger rabatt (om man är registrerad på 7er.com e34.de eller m5portal.com) och har lägre fraktkostnader än Leebmann.

Är du med i BMW CS får du 10 % på det svenska priset.

Mvh Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Alla mattor förutom original är dubbelt så mycket sämre vs hur mycket billigare de är har jag själv upptäckt genom egna nyfikna köp....

Om du beställer hos närmaste svenska BMW-åf så är dels rekommendationen att ta dom i svart, du kommer annars behöva kemtvätta de beiga en gång i kvartalet sommartid för alla svarta och skitiga märken som syns direkt.. På vintern ska vi inte prata om men om du har delsgummimattor i kupen och en bagagerumsmatta i gummi så är det så enkelt att bara ta ut de då du tvättar bilen, på med lite avfettning och spola av så är de som nya tills nästa tvätt...

Kostar lite med detta tänket men är snyggt i längden och man behöver inte dammsuga så ofta....

Som Stephan735i nämnde, det här kan BMW CSmedlemskapet ge som bonus förutom allt annat: Länk Kolla däckspriser t ex...

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.