|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt pirat baklyktor (EU-godkänd) och noterar att det att backningsstrålkastare inte tänds/saknas.Jag får ingen varning om att lampor är trasiga. Är det obligatoriskt att ha backlampa dvs att en vit lampa tänds när man lägger i backväxeln? Kommer bilen att klara besiktningen? Givetvis har jag googlat men inte hittat ett tydligt svar. | |
|
Vad jag förstått så behövs det inte. har haft två st olika saab (9000 och 9-5) och på dessa sitter de ett relä på växellådan som känner av att R är i och då tänds backljusen, just de reläet har gått sönder på bägge dessa bilar och jag bytte aldrig. Tror jag gjorde 2 besiktningar på 9000 och en nu på 9-5an 24 oktober och inget snack om backlampa. Sen om de beror på slappa besiktningsmän eller lagen låter jag vara osagt. Dock så är det riktigt kasst att inte ha backlampa när det är mörkt på tex parkeringsplatser osv. Människor reagerar inte på att du backar. Så du måste verkligen ha stenkoll. |
|
|
Jag har adrig sett att de kollat backljuset när jag besiktigat mina bilar. BMW CS #5206 |
|
|
Jag känner mig som Sickan i Jönsonligan-film: Jag beställde LED och trodde att lyktan var en komplett LED. Det visade sig att backljus och dimljus av någon anledning skall kompletteras med glödlampor. Till mitt förvsvar får jag säga att ingen instruktion följde med. Det verkade som om leverantören inte heller kände till det. Han nämnde inget om det när jag reklamerade. |
|
|
Hänger inte med på Sickan referensen :) |
|
| Jag tyckte inte att det var en lysande insats. Jag borde kanske ha kollat upp grundfakta först. Men som sagt ingen instruktion följde med eller kommentar på hemsidan. | |
|
Lånar tråden lite. Frugans F06 har både surroundview och backkamera. Väldigt bra, men i mörker ser man inte ett smack då de pyttesmå backljusen inte lyser upp tillräckligt. Söker tips på snygg installation av en eller flera små backlampor. Någon som kan och vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.