AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.141

535iA

Sida 3 av 4
Länk

BMW 535i, iofs 31500mil, men ändå.
gr
11
grax
i3S -19
Länk

men som många har konstaterat går dte inte att jämföra med andra bilar..
Skit i vad alla tycker. Sätt ut bilen för det pris du tycker att den är värd.

Lycka till med försäljningen!

/// Johan
Eeeehh, den här tråden är väl lite väl gammal nu? Är inte bilen såld vid det här laget??
Richard

...det rör sig om en E34 så den är nog inte såld än. :)
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag begärde 65.000:- för min 535i 90. Killen som köpte den jobbade på BMW-verkstad och sa att jag nog kunde fått 75 för den. Detta var i juni. Bilen var visserligen importerad men ALL dokumentation fanns och jag behöver nog inte säga något om skick och utrustningsnivå... =)

Visst finns det 535or för 30.000, men det är nog mest skräp.

Man får vad man betalar för

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
323E21terror
Angående priset på 535E34 så är du otroligt många faktorer som bestämmer begagnatpriset..så det kan ju skilja ca 30000kr mellan maxpris och botten pris för två bilar av samma årgång.

Det är svårt att säga hur mycket varje del påverkar priset men det som styr är ju, utrustning, färg, utvändigt skick, miltal, service(var), invändigt skick, hur bilen är körd, antal ägare, import eller svensksåld , och inte minst hur bilen går, samt var kanske bilen säljes. Om man har ett exemplar som lyckas förhålla sig bra till alla dessa punkter så är det fullständigt ologiskt hur en 535a-90a (insändarens exemplar) skulle kunna betinga 20-25' kronor. Skulle hans exemplar vara värd dessa pengar så borde ju lite halvslita smårostiga
brukisar vara värda kanske säg 10000kr i runda slängar, för ett pålägg av ca 15-20' om allt är rätt vid köp av en E34 är ju helt normalt. Men problemet är att jag har aldrig sett något 535E34-90a för 10000kr, har någon annan det? så 20-25'kr är orealistiskt.

Ok visst styr marknaden, men så långt nere är vi inte ännu..min mycket fina 535a-89a som har det mesta av mina ovan givna punkter är värderad till 60'kr av Folksam och den är helt original utan fläskfälgar, superlack och trimmad/renoverad motor, dock med Mpaket.

Det är inte bara nypriset som sätter begagnatpriset, eftersom markanden ofta är intresserad av en kanske säker "billig bil", som dessutom skall ha bra prestanda som går att äga för vettiga pengar så måste inte alltid en M5a kosta mer begagnad än en 535E34 eftersom driftskostanderna..ja alla kostnader ligger betydligt högre för den bilen så är dess kundkrets mer begränsad än den kretsen som vill ha en 535E34. Sen känner ju många till att en M5a förmodligen gått "ganska" hårt under sin livstid så en noggran kontroll är ju aktuell vid köp av den bilen.

Men som sagt marknaden styr ju, men för den sakens skull skall man inte ta fasta på ovanligheter som en M5a E-34 som betingar 49900kr hör ju inte till vanligheterna..den billigaste jag någonsin hade sett förut kostade 54' men man vet ju ingenting om dessa exemplar så det är svårt att få någon pålitlighet i var det rimliga marknadspriset ligger...både vad det gäller M5orna och 535orna. En sak är då säker och det är att skulle 535a från 90 vara värd 25' och om ett år som någon sa betinga 15' så skulle man få bilen för några ynka tusenlappar om ca 4 år, låter det trovärdigt?

farten är min drog
li
1.959
liste
535i -89
Frazze skrev för ett år sen:
"E-34 Det är en gammal modell...ses redan som antik av många....tippar att till nästa sommar gödslas det ut Sådana...på den priv beg bils marknaden för 15-20,000:-"

Känns inte riktigt som att han fick rätt.

Kunde bara inte låta bli. :)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Delvis fick han rätt en 520 -88 ligger väl på 15000 kr.E34 535 -90 snittar väl 35000 kr begärt pris gissar att man kan pruta ner den under 30000 kr. Det är ju betydligt under 50000 kr det pratades om för ett år sen.
gr
11
grax
i3S -19
Nåja, som den observante noterar var dte jag som startade dne här tråden för läääääänge sedan. Bilen står kvar i stallet så att säga. Annonserade aldrig ut den då jag trodde priset fallit så mycket. KOllade på bmwbörsen här, E34or i sthlm, tog de åtta första 535orna, ville inte gå längre tebax i tiden.

De utsatta prisernas medelvärde blev 47250:- och vad jag har kunnat se har priserna legat på ungefär den nivån de senaste månaderna efter ett ganska kraftigt ras ungefär ett par måander innan den här tråden var aktuell?

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Sen är det givetvis skillnad på utannonserat pris och pris man får men jag tycker ändå att dte här visar att markanden verkar ha hittat sitt läge? Mycket lägre än såhär borde de rimligvis inte sjunka tycker jag, nu importeras rimligtvis knappt några E34or av en så här vanlig modell och sjunker priset mer så blir Volvo 740 billigare. Man kan väl tänka sig att snittpriset kommer att dala ned mot 30-35 000 men billigare än så lär man väl inte få annat än vrak på ett hyffsat bra tag iaf?

Jag menar den här diksutionen har ju varit uppe en bunte ggr förut så, here we go again, eller? :)
Jag tror mer på Husse i detta fallet, jag tror inte att snittpriset vid försäljning för en tidig 535 e34 ligger på ca 47000, snarare runt 30 000, snart är det två år sedan jag sålde min 530i 93:a med 18 000 mil som jag fick 64000 för....känns långsökt att en 535 90:a skulle vara värd 47 000 idag. Kan berätta att den var inte precis lättsåld heller.

/Simon
gr
11
grax
i3S -19
Nje, jag håller själv med om att 47 låter lite i högsta laget, men 40 tycker ändå jag låter rimligt.
gr
11
grax
i3S -19
Glömde skriva att det jag ville få sagt var att de utsatta priset inte snittade 35 000:-
li
1.959
liste
535i -89
Problemet är väl kanske att det är vraken som är billiga och därmed drar ner snittpriset för pärlorna också. Det finns nämligen betydligt fler vrak än pärlor. Jag har letat rätt länge efter en pärla och har hittat en-ägar-bilar som verkat okej (servicebok + lite utrustning) men som vid närmare efterforskningar haft rost, brännmärken i klädseln och halvstora, oåtgärdade halvstora krockskador.

Kort sagt - för en fin bil får man fortfarande betala en rätt bra slant, även om snittpriset är lågt.
Seth
Va fan.. 535:or för 20000:- och M5:or för 50000:- i bra skick, var fan hittar man dom, jag köper dom direkt. jag köpte nyligen en 535iA 91:a för 40000:- och ägaren ville ha 50000:- bilen har gått 14....
Du bör kunna få minst 35000:- för din.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Du hittar inga till bra skick i de prisklasserna, dock de billigaste lagligt körbara objekten. De flyttar sen tyvärr för säljarna ner ribban på priset hos de fina bilarna. Men 40000 kr för en äkta 14000 mil välskött/välutrustad Bmw 535 -91 är väl helt ok, då den torde ha "nybilskänslan" kvar.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Jag sålde min svensksålda BMW 535i -88 med full dokumentation, Full utrustning och fint orginal skick med m5 3.8 hjul för 2 veckor sedan. Annonserade ut den för 49' och fick 47'. Kan säga att det var många som letade efter en fin bil men hade sett mycket sopor och värderade verkligen skicket. Annonsen satte jag ut på på fredagen och på måndagen var den såld.
Det finns en marknad för välskötta bilar för vissa har insett att man får oftast det man betalar för!
An
41
Andree
M5 -89
318i *lekbil*
hej
värde på en 535i 89
full utrustad 29000mil full s-bok
hur länge går en sån motor om den är full servad?
Vad innebär "fullutrustad"?

/Simon
An
41
Andree
M5 -89
318i *lekbil*
det mesta ac skinn stora färddatorn el hiss elspeglar automat el lucka etc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.