|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har en e34 som efter en kort stund man startat den, misständer och vill dö osv, alltså jag tappar cylindrar, men lyckas man hålla igång bilen så går den illa vid gaspådrag, alltså håller jag en jämn gas går bilen bra, men försöker jag gasa lite mer så misständer den, men efter ca 10-15 minuter så går bilen klockrent, kan göra fullgaspådrag utan problem och det har ingen roll innan dess vad jag försöker med för varvtal eller växel, håller på att bli galen, man kan ju inte ens åka ner på stan o handla för då får man inte igång bilen igen, finns det nån automatchoke som kan ligga i eller kallstartsventil? Har sökt lite men inte hittat något på Google, är hemskt tacksam för svar! Mvh Daniel | |
|
Hej! Har du inte bytt fördelarlocket + rotorn så gör det.. Mvh Janne |
|
| Hej! Nej det har jag inte gjort, ska absolut kolla upp det! Tack så mycket mvh Daniel | |
| Jag uppdaterar, provat bilen idag, inte kollat rotor osv, behövde åka ut akut, bilen vill inte starta när den går så pass illa om man stänger av den, den baktänder o jävlas, men väntar man 10-20 minuter så hoppar den igång o går bra.. Funderar fortfarande på nån slags kallstartsventil eller dylikt, nån som vet om eller vart en kallstartsventil/automatchoke sitter på dom här? | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kallstartsventil/automatchoke är inbyggt i systemet. Styrdatorn känner av motortemperaturen och vid kall motor fetar den till blandningen genom existerande sex spridare. Man får ju lite misstankar mot exempelvis motortemperaturgivaren, men rotor/fördelarlock som Janne T nämner är också något att se över. Passa på att kolla skicket på tändstiften också. |
|
Lite nyfiken.. Hur gick det? Mvh Janne. |
|
| Hej Janne T, ursäkta för ett sånt sent svar, det har varit så mycket annat, men att byta rotor samt fördelarlock gjorde susen, Tack så hemskt mycket för tipset! Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.