|
|
|
|---|---|
|
Har en e91 -11 där angel eyes helt plötsligt slutat lysa när jag låser upp bilen. Även baklyktorna har slutat. Det funkade i förrgår men igår så funkade de inte. Dom lyser som dem ska när bilen är igång. Va kan ha hänt? | |
|
kollat så att du råkat "klicka" av det i inställningar. du kan ju välja hur lång tid de ska vara tända, tror du kan välja att stänga av de helt också |
|
| Ljusvredet måste stå i ¨A¨ för auto annars fungerar det inte! Mvh | |
|
Hej igen. Kan säga att det funkar ibland. Har testat under dagen och ibland lyser de upp och ibland inte. :S |
|
|
Passo222: Jag har inte ljusvredet på "A" utan på halvljus och de funkar för mig ändå. mufc: vad står ljusvredet på? hur lång tid har du ställt in att den ska lysa? |
|
|
Ett förslag som i princip alltid dyker upp vid problem relaterade till elektronik i BMW-modeller från och med förra generationen är att ladda batteriet. Jag tycker att bilen borde plinga om det, men testa att ladda ändå. Det är hälsokost för batteriet. Mvh Björn |
|
|
Hej Det är som TheBear89 säger. Har varit så på min med nu 2ggr och det har fungerat båda gångerna igen när man laddat batteriet. Misstänker att den inte laddar ordentligt då det har börjat låta mycket om min multirem. Har beställt ny så jag hoppas det blir bättre efter det. M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Ok tackar för svar. Jag kör mycket stadstrafik, kan det göra så batteriet försämras? |
|
| Nicklas. Ska kolla, den står på (A) iaf | |
|
Stadstrafik i sig skall inte spela någon roll. Däremot betyder stadstrafik ofta korta körsträckor med många stopp vilket medför att generatorn inte hinner ladda upp batteriet mellan stoppen, DET är problemet. En riktig laddare över natten lite då och då är dom sagt bara nyttigt. Lycka till Mvh, Björn |
|
|
Om du har låst upp/låst i snabb följd så avaktiveras funktionen. Går då att återaktivera i menyn. Värt att prova:) |
|
| *Låst/låst upp flera gånger i följd. | |
|
Mycket riktigt. Batteriindikatorn tändes nu så de blir en uppladdning på jobbet imorgon. Hoppas det är det som är problemet. Tack alla för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.