|
|
|
|---|---|
Apo |
Länk |
|
Har sett systemet på motorväg i Finland. Där har de max 130 och det är den hastighet som tillåts på torr asfalt. När vi åkte Luleå-Oulo i april var det en fin dag med utmärkt väglag. På motorväg (E4) i SF: 130 pga bra väglag På motortrafikled (E4) i S: 90 pga att det var vinterskyltat :-( Bara de får elektronik att funka i ur och skur, snö och kyla så är det ett toppsystem och ökar iaf min respekt för fartgränserna. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
Apo |
utvecklingen verkar iaf gå åt rätt håll.. :) vi kanske får tom 130 snart.. :) |
|
Håller med dig Göran, om hastighetsbegränsningen ändras efter förhållandet blir det lättare att respektera dem. 90 på jättefin motorväg en sommarkväll känns inte speciellt genomtänkt. Hoppas nu elektroniken fungerar! Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Låter ju som en jätte bra idé! | |
|
Jupp, bra idé, dock kunde de ju gärna få höja lite mer. :-) Men det är ju ett bra steg i rätt riktning iaf. /Micke |
|
|
Tycker att detta ar ett mycket bra system som helt klart okar respekten for fartgranserna! Men i likhet med er andra anser jag att c.a 130 vore annu mer rimligt! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Javisst, det är ju klart att det hade ju inte varit fel med ytterligare lite högre 130 hade ju varit en bra början... Jag fick för mig att det snackades om höjning till 130 på vissa vägar för dom ansåg att att en del av vägarna var så pass säkra lr var det inte så tro?.... lr var det bara att dom kunde tänka sig höjning och typ max 130? ///Henrik |
|
|
Undrar vad en hastighetsbegränsning som man skulle respektera på en motorväg en fin sommarkväll? Högre en 130 lär det nog krävas iaf. :D 120 är ju ett steg åt rätt håll iaf. :) |
|
|
Som rättstrogen anhängare av det välstrukturerade svenska samhället så lägger man GIVETVIS moms på alla hastighetsbegränsningar. Staten måste få in mer skattepengar och man drar sitt strå till stacken. Mvh Asken |
|
| Som sagt ett steg åt rätt håll, 152,9 är bättre än 142,9. :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.