AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.632

Vart kan jag få tag på kjolpaket i kolfiber till BMW E92 ?

Visa användare
3
LLpower
335i -07
320i -12
Hej,

Jag letar efter kjolpaket typ m-sport i kolfiber till min BMW E92, är det någon som vet vart jag kan få tag på det? (har kollat Schmiedmann) Till hyfsat pris..

Tack på förhand :))

St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Får man fråga varför? Bygger du banbil eller liknande? Vad anser du vara hyfsat pris, kan du tänka dig lägga 50-60k?

///Stefan
Om du nu måste ha det i kolfiber så har jag två frågor...
1: Varför kolfiber, för vikten/styrkans skull?
2: Skall det vara "synligt" att det är kolfiber?

Vikt minskningen kan bli rätt "markant", men jag tycker att man skall gå "hela vägen", dvs huv, dörrar, baklucka och framskärmar byts även de ut till kolfiber diton. Om man "nöjer" sig med att lackera delarna så ställs det lägre krav på layupen så att säg. Skall det vara synligt kolfiber så, ja då drar nog priset iväg ännu mer.
Jag gissar att det enklaste(?) är att bygga delarna själv, det är inte helt enkelt men blir nog billigast. Skall du köpa "M-Sport paket" i kolfiber så räkna med minst 30'. Kontakta firmor som bygger i kolfiber (inte bildelar specifikt!) så lär du få hjälp, om du är villig att betala:)
Länk
Visa användare
3
LLpower
335i -07
320i -12
Det är ingen banbil vi pratar om utan i stylingsynpunkt. Synligt kolfiber som gäller. Hade hoppats jag skulle slippa fixa det själv..
Men de behöver inte vara just m-sport utan något liknande.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.