AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.311

Diagnosinstrument till e39 523i -99

Sk
30
Skogshuggarn
523i Touring -99
Hej

Är denna Autocom CDP något att ha och kommer den att funka på min 523i-99. Eller finns det bättre i någorlunda samma prisklass.
Är det någon som har provat och är det någon som har beställt från den sidan.

Hälsningar Anders
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag är ju kraftigt jävig i detta men jag tycker BMW-scanner 1.4.0.9 är ett otroligt bra verktyg för e39. Det kan göra otroligt mycket då det är skräddarsytt för BMW 1996-2003. Förutom detaljerad felsökning så går det att koda med. Jag kodade in en begagnad ljusmodul åt en kille häromdagen helt smärtfritt på en 528 -98. 590 kr inkl 20-pins adapter. Sök på Sveriges största köp & säljsite på Bmw scanner.

Skogshuggarn jag PM:ar dig

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Sk
30
Skogshuggarn
523i Touring -99
Tack olaO för snabbt svar.
Ser verkligen intressant ut. Jag har inte bilen hemma nu men ska kolla i morgon kväll.
Jag har det runda uttaget i motorrummet om det är det som sitter mellan ABS-modulen och behållaren för intensivrengöringen. Jag har dock inte lyft på locket så jag vet inte om stift 15 finns inkopplat. Jag kollar i helgen.

Hälsningar Anders
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det behöver du inte kolla! Din bil är ingen "ADS" bil den fungerar med ett normalt OBD instrument bara man har en 20 pins adapter. Tror du såg fel annons och hamnade på ADS interfacet som är till äldre kärror typ e34, e36.
Bmw-scanner kommer fungera 100% igt på din 99:a.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Tycker bmw scanner funkar bra. Dock bör du ha 32bit Operativ på datorn. Går att köra på 64bit men är lite klurigt att få xp mode att fungera.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Infinite, du har helt rätt att det rullar bäst på 32 bit. Fast jag tycker inte det är klurigt att installera XP-mode? Har man W7 Pro eller uppåt är det helt smärtfritt. Jag har faktiskt även en lösning för att köra Bmw-scanner direkt på 64-bits operativ som fungerar. Kör det nu på min dator. Dock om jag ska in och koda moduler så startar jag alltid Xp-mode och kör 32-bitars varianten för stabilitetens skull.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.