|
|
|
|---|---|
|
BMW ville ha 5300kr för den. Dvs det stora plastskyddet under motorn Schmiedmann vill ha kring 4000kr för denna. Någon som har något annat tips på inköpsställe som är både smidigt och billigt(jaja) och bra? Skrotarna är såklart ett tips, men jag menar var man hittar ett nytt till bästa pris. Mvh Janne. | |
|
ebay.de ? |
|
|
Ok...har aldrig beställt via ebay.de, men det kanske nu är dags att prova. Mvh Janne |
|
|
Är det typ någon av dessa? Länk Länk |
|
|
Hmm,...verkar vara den för ca 35euro som ska passa enligt text, men jag tvivlar att detta ändå är rätt del :/ Mvh Janne |
|
| Varför tvivlar du? | |
|
Rackarns jag kastade i höstas bort en sådan,den har du kunnat fått. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Jag köpte till min 525 för 700kr på Mekonomen, passform sådär, fick borra nåt hål. Är den unik för M5? Annars blir det ju mkt lätttare. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Ja...tvivlar pga att det enligt vad jag sett inte ska vara likadan hasplast till "vanliga V8 modellerna" utan M-pkt som till M5, men visst kan jag ha fel där..får kontrollera detta lite bättre. M5 plasten är vad jag lyckats se "unik"..men det går säkert att anpassa andra plastskydd med lite vilja :) Mvh Janne |
|
|
Den på översta länken (35€),ser ut att vara identisk med vad som sitter på min bil iaf... Fingerspitzgefühl. |
|
|
Det är samma hasplast till alla v8:or med M-front, sexorna har en annan plast. Den översta länken passar till en M5, men materialet är inte lika bra som original. Dvs med reservationen "tror jag". Jag köpte nämligen själv till min 540 e39 och jag tror det var denna säljare. Min var tillverkad i Polen och passformen var sådär, största problemet var dock att plastkvaliten tålde inte värme, blev mjuk och började "hänga" som en säck under motorn. Den deformerades av hettan och hängde ner så mycket så att den skrapade i asfalten. Jag tog bort den och köpte istället en begagnad originaldel. Löjliga priser på denna plast. |
|
| Har du vägarna förbi stockholm kan du få köpa en jag har i garaget för en billig peng, orkar däremot inte skicka den.. | |
|
Linol: om JanneT tackar nej till dit erbjudande så är jag intreserad av den! Jag bor i norrort. Min bil: Länk |
|
|
Ok.. Tack för erbjudandet, men jag åker inte ner till Sthlm för plasten :) Ska leta lite på nätet och på diverse skrotar vad det lider.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.