|
|
|
|---|---|
|
Min far är sugen på en 7 serie (lite mitt fel ;-) ). Vad tror ni om denna? Välutrustad men från Italien. Värd sitt pris? Svår att sälja i framtiden? Länk Hälsningar Christian | |
|
Verkar säljas av en person som importerat den och sedan använt den själv. Ett gott tecken i alla fall. ------- //Lövet |
|
|
Jag håller med men kanske ändå svår att sälja i nästa led? Någon 'måste' utrustning som saknas? Rimligt slutpris? (Enbart en uppsättning fälgar med 'året runt' däck följer med!) Ska man gå på 750 när man ändå håller på? Eller 730d kanske 'räcker'? Mvh Christian |
|
|
Ser rätt bra utrustad ut! Kanske taklucka då som är trevligt. Lång med baksätesunderhållning är ju nice. Men på det hela taget väl utrustad med många "braåha" grejer :-) Synd att det bara finns en uppsättning hjul för året-runt däck är ju kass hela tiden då dom inte är bra på nåt egentligen. Men det går ju att köpa BMW originalfälgar på nätet till rimliga pengar. Dock blir det ju en extra slant även för en ny uppsättning relevanta säsongsdäck till nuvarande fälgar. Prutskäl!! Har inte kört en 740 men visst, 750 är ju lite till. Sen så finns ju 760 om man vill gå hela vägen :-) Tror nog att det är bättre att kolla på skick, historik och utrustning före motorn för du lär ju få kraft så det räcker och komforten är ju densamma och det är komforten som är den stora grejen med en sjuserie. Diesel tycker jag går bort men med ovan resonemang skulle ju det med funka om allt annat är som man vill ha det. Sluttpris, ingen aning. Men stora bilar med stora motorer springer ju inte iväg idag så något borde ju priset kunna justeras. Att sia om hur lättsåld bilen är framöver är lika svårt som att säga vad vädret blir nästa sommar men ni köper väl inte bilen för att sälja den bums? Den dagen den sorgen brukar jag köra med :-) Men som ovan, den kommer nog inte springa iväg men beroende på pris och köpare så kan det ju gå fort. Men fundera inte för mycket på den biten nu inte, för ni ska ju köpa bilen först, sen njuta av den. Niklas Fransosen |
|
|
OK, om skicket och historiken är bra vad hade ni 7 serie kännare lagt för bud? ;-) Med hänsyn taget till att både däck och fälgar behöver införskaffas... /Christian |
|
|
Zig: ingen stolsvärme - inte roligt i vårat land. Ett måste när jag importerar bilar nuförtiden efter ngn miss förut. /T |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Enligt mitt excel ark, har denna extra tur för ca 275Tkr. Min har för ca 400 Tkr, det som är värst är som _pancho_ säger. Stolsvärme.. varken bak eller fram. Glaslucka är trevlig.Svart innetak gillar jag. Bensinvärmare är ju inte heller helt fel. |
|
Shit, har den verkligen inte det? Då går den bort... Tack! Christian |
|
|
Mindre utrustad men stolsvärme fram :-) Länk Verkar precis ha sålt den till Ucars dock, förmodligen annat pris framöver... Christian |
|
|
Ute på Ucars för 350 ! Shit, man skulle kanske slagit till på 265... ;-) Inget dåligt påslag! Christian |
|
| Ucars har väl generellt väldigt höga priser? | |
|
Det jag hade saknat speciellt är rattvärme, värmesitsar och taklucka. Kan du leva utan taklucka kan du troligtvis eftermontera värmesitsar och rattvärme. Men priset är dåligt så det är bättre att köpa en annan. Du hittar bilar hos tyska BMWhandlare för lägre summor, med bättre utrustning och med garanti som denna 750i-09 7800mil €26390 Länk Inte lika bra men med nappa och night vision 750i-09 13000mil Länk diesel? 730d-09 9800mil €27600 Länk 740in vore bara intressant till ett lägre pris och med värmesitsar/rattvärme eftermonterade. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephan! Finns det prutmån hos tyska BMW handlare tror du? Kan man alltid be att få Europlusgaranti? Med vänlig hälsning Christian |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Zig, sällan någon prut, typ xx.999 till xx.500 och med lite tur skyltarna du behöver. Europlusgaranti med, sämre prutmån. Men skönt med garanti. |
|
Vad trevligt att man hittar en diskussion om ens bil i forumet :) Ang. stolsvärmen så var det också något som jag var tveksam över när jag väl hade köpt den (missade att den saknade detta). Dock har jag inte tyckt att det är något jag saknar då värmen i bilen går igång oerhört snabbt, tar bara några minuter sen är kupén varm. |
|
|
När den nya 7-serien kommer, vilket inte dröjer så länge, kan man köpa nuvarande ännu billigare! Verkliga fynd med tanke på de astronomiska nypriserna. Lite försiktighet med vissa handlare av begagnade bilar, med den här typen av BMW, som kanske inte alltid rullat i helt lagliga sammanhang. Skulle nog helst titta hos tyska BMW-handlare, men inget är helt säkert. När väl maskinskadegarantin gått ut ska man kanske ha ett reservkonto med minst 100 000kr för kommande reparationer, men vilken fin bil det är! Självskulle jag absolut ta en X-drive - över två ton bakhjulsdriven BMW på vintern är knappast någon leksak även om vissa säger att det är just det den är. Någon frågade om man kan sitta en vuxen plus två barnsäten i bredd i baksätet på senaste 7serien F1 - någon vet. Tror den är ca 9cm bredare än en E90 i baksätet vilket kanske inte låter så mycket. |
|
|
Klickade lite snabbt innan och fick inte med allt jag skrev, men: Det är inte "året-runt" däck som sitter på utan dubbfria vinterdäck, modell Pirelli Sottozero. Har även 4 st Pirelli sommardäck men enbart däck, ej fälgar. Viss prutmån finns självklart men "sista" pris diskuteras gärna efter visning av bilen. |
|
|
Ursäkta att jag lägger mig i såhär. Men kolla denna vagn.. Hade en svart med M-Chassi. Länk |
|
|
Vad sägs om denna? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.