|
|
|
|---|---|
|
Hej, besiktningen börjar närma sig på BMWn så tänkte ta tag i att fixa airbagen. Har en felkodsläsare hemma som läser det mesta men inte srs, å tänkte komplettera med en enklare variant till airbagen. T.ex Länk Och då min bil är en e46 2004, så undrar jag om någon har använt sig av ett verktyg som funkar fram till 2003 enligt beskrivningen som i själva verket funkat på en 2004? | |
|
Hej, vet du vad felet är på airbagsystemet? Annars är det ju lätt att felkoden kommer tillbaka direkt. Vad är det för verktyg som inte läser SRS som du har tidigare? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej. Jag tror att det är airbagen i stolen som krånglar, då den bara tänds när någon sitter i eller går ur bilen. Den kan då vara tänd ett kortare tag efter det om man t.ex släppt av någon och åker vidare, men är släckt igen vid nästa start. Vet inte vad den felkodsläsaren heter som jag har, har den inte hemma så jag kan kolla. Men den läser abs och motorfelkoder, det har jag fått ut tidigare men aldrig srs trots försök. |
|
|
Ok, då är det sensormattan som glappar i stolen. Det kommer inte försvinna av att du nollar den. Du måste antingen byta mattan på BMW för ca 3-4000 kr eller bygga en egen sensormatteemulator se Hassos fina tips: Länk eller köpa en färdig:Länk På 04:or brukar airbaglampan i 99% av fallen slockna av sig själv efter montering av emulatorn. Helt onödigt då att lägga pengar på detta verktyg. I så fall bättre för framtiden att köpa ett diagnosverktyg som fungerar med alla moduler och som kan utföra kodning. Typ Bmw-scanner 1.4.0.9 Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tackar som fan, är ju suveränt om det är så enkelt. Ska beställas vid löning. mvh |
|
|
Så enkelt är det! Jag har också PM:at dig Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.