AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
420.741

Köpa ny X3 men Discovery sport o Jeep Renegade...

Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Varit o tittat på en ny X3 320D men fick se att Landrover kommer med en ny Discovery Sport som ser fräsch ut och så fick jag se att Jeep Renegade har debut vilken vecka som hest. X3 känns plötsligt inte lika ny o spännande längre. Framkomlighet i snöstorm, utseende o komfort prioriteras. Vad tror forumet om bilvalet?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Är det framkomlighet som står högst upp på listan så skulle jag välja Discovery. Den ser dessutom riktigt fräck ut. Det finns dock en sak som jag retar mig på i bilar av med en lite högre prislapp, och det är touchscreens istället för vred likt BMW's i-drive eller Audi's MMI.

Det brukar vara ett smart val att inte köpa första årsmodellen av en ny bil, så ur den aspekten framstår X3 LCI som det "bästa" valet.

Mvh/ Niclas
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Var och tittade på Jeep Renegade på Gran Turismo-mässan. Den känns väldigt plastig och mer som en kul gimmick-"pryl" jämfört med dina andra alternativ. Spontant kändes den som en Kia.
Beror ju mycket på vad man är ute efter. Discovery Sport lär väl byggas mycket på Evoque och den har en helt annan känsla än vad amerikanarna åstadkommit.
Discovery Sport som 7-sits kanske slår det mesta om man har persontransport som prio.

Komforten (i Evouqe) är väldigt bra, motorvägsfart passeras omärkbart, även med standardchassit och den är kvick med den nya automaten trots lilla dieseln (150hk) som jag kört.

Har du kikat på bilderna från Autoropas smygpremiär av Discovery Sport?

Mvh Thomas

Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Disc sport ser onekligen lite fräckare ut än X3an, eller? Men eD4-motorn som drar 25% mindre än TD4-motorn kommer inte förrän om ett år! Då har min inbytebsil sjunkit ännu mer. Och tack för synpunkterna på Renegaden, misstänke att den skulle vara plastig! Ingen preiumkänsla förstår jag. Vill ha ny bil nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.