|
|
|
|---|---|
|
Hej alla :) Är det någon som har en aning om 15" fälgar som har suttit på en e36a passar på min e46a från 2005?? Tacksam för svar! :D Mvh// Fredrik | |
|
Är det originalfälgar från en E36 så passar dom på E46. Så länge E46an inte har för stora bromsar... men på en 320 funkar nog 15 tum. /Jonas |
|
|
E36-fälgar kan ha ET som gör att de sitter aningens längre in på E46. Och tvärtom med E90-fälgar. Men det gäller nog mest större och bredare fälgar, så ett par normala 15" borde funka. Själv kör jag t ex olika uppsättningar av E36-fälgar året runt på E46:an. Länk Länk Men som azkikr skrev, kolla bromsskivornas storlek. T ex har 330 E46 såpass stora skivor att mindre än 17" fälgar icke är att rekommendera. Har för mig att många modeller fick lite större skivor sista årsmodellerna. |
|
| Det fungerar utmärkt. Jag har bytt mellan min e36 och e46 | |
| Det fungerar utmärkt. Jag har bytt mellan min e36 och e46 | |
|
Bultcirkeln är 5/120 för både E46 och E36 men som sagt då är det två saker att kolla mera på: inpressningsdjup (ETvärdet) och bromsskrivornas storlek - de måste rymmas inne i fälgen. Olika E36or hade olika ET - i alla fall M3 skiljde sig från standard - var nära att köpa ett par "M3 cab" fälgar (style 24 om jag minns rätt) till min 325cab som inte hade passat pga annat ET. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.