AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.413

hur byta glödlampor för belysning av värmereglagen i BMW 740 1994 (E38)?

aa
78
aaberg
520D x-drive 2015 F11
Jag har ingen belysning vid reglagen/rattarna i nedre mittenkonsollen (värme, ventilstion och fläkthastiget). Jag antar att det finns glimlampor bakom konsollen som kan bytas ut, men vet inte hur jag ska få bort konsollen, så jag kan fixa det. Jag har googlat men inte lyckats hitta något svar. Konsollen/panelen verkar sitta fast, jag provade lite försiktigt med att försöka få en liten skruvmejsel emellan panelen men den sitter väldigt tajt, känns inte som det är rätt lösning. Hoppas någon här kan tipsa hur man gör elle länk till lösning på webben. Bilen är en 740 1994.
hej,
Jag svarade nyss från min platta, men den är som den är, så allt försvann.sSå nu får det bli kortversionen: sök här på AP, under mekartips, på "klima", så får du åtminstone två tips som för dig vidare. :)
/Lennart
aa
78
aaberg
520D x-drive 2015 F11
Tack för tipset, Lennart. Är det samma lösning för att få bort panel på en E38, dvs snäpplås på vänster sida?
Jag har visserligen gjort operationen, dvs demonterat klimadisplayen (för pixelfix) själv en gång, men nu minns jag inte alla detaljer längre. Du måste läsa e-38-tipset om pixelfel. Där länkas det i sin tur till en tråd, där demontering av klimadisplayen diskuteras. Halvvägs ned i tråden, Länk
beskriver "powertoy" tillvägagångssättet.

Kanske också mekartipset gällande lampbyte på e34 kan ge något, nära släkt som det ju handlar om.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.