AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
16.649

Spotify tillgänglig på bmw connected.

Sida 2 av 2
Håller med riktigt dåligt.
Kan man backa uppdateringen på nåt vis eller är det bara vänta på
Uppdatering.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har inte hört om något sätt att backa utan det är nog bara att vänta snällt, vad jag vet. De är väldigt medvetna om problemet i alla fall, finns supporttråd här: Länk
fr
3
fredrikuppsala
X3 30D 2014
Måste ställa ett par frågor här. I min förra BMW körde jag Spotify via Bluetooth och det fungerade hur bra som helst men då kom det inte upp någon bild i displayen utan bara artist och låt. Det gick att söka fritt på telefonen under tiden. Nu min nya som har Connecteddrive så krånglade det en hel del men jag förstod att det var Spotify som ställt till det. Nu har de släppt en ny version så om jag kopplar telefonen med USB och kör via Connecteddrive så får jag upp spellistor mm och bilder visas och byts när jag byter låt. Men telefonen låses och jag kan inte söka efter nya låter. Det finns helt enkelt inge knapp för att söka/browsa i displayen. Ska det vara så?
Uppdaterade Spotify idag så nu fungerar det igen.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag lyfter en gammal tråd. Jag har samma problem som Fredrick, dvs, jag i kör Spotify apps via Connected drive och då får jag upp spellistor, bilder mm. Det går att söka efter genre. Men jag kan inte söka efter låtar eller artister. Det finns ingen knapp för att söka/browsa i displayen. Ska det verkligen vara så?

**BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Jag har samma problem?...konstigt att man inte kan söka efter nytt.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jepp, så är det. Synd på ett i övrigt bra gränssnitt.
la
20
larlar
320D GT x-drive -14
Jag använder Apple music istället.
Det fungerar klockrent i bilen .
Man kan söka på artister mm

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
spotify fungerar väl bara om man har Iphone?
Android är väl inte tillgängligt på connected?
Ya
16
Yamendozo
520 touring -16

Har ägt:
116d -12
318 touring -09
318 -04
320 touring -96
520 -92
Larlar, hur får du apple music att fungera? Spotify funkar perfekt via bmw connected i min bil.
Funderar på att lägga musik i bilen antingen på 20gb disken i bilen eller separat disk. Vilka format har bilen lättast att tugga i sig?

Yamendozo: Apple Msuic fungerar genom iPod-kopplingen. Så allt fungerar mycket snabbare och behöver inte BMW Connected appar osv. Om man bara lyssnar i bilen är AM en överlägsen lösning men jag har efter 7-8 mån tröttnat på hur mycket sämre AM är i telefonen och i att hitta ny musik överlag.
Ya
16
Yamendozo
520 touring -16

Har ägt:
116d -12
318 touring -09
318 -04
320 touring -96
520 -92
Imolarot: Gissar att ipod koppling är USB/Lightning kontakten?
la
20
larlar
320D GT x-drive -14
Hej ! Jag använder USB - kontakten och tycker det funkar kanon 😄

33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Är det nån som fått nåt svar från antingen BMW el Spotify om det jobbas på en uppdatering som gör att man kan söka låtar/artister? Gränssnittet att jobba med iDrive känns ju klockrent istf att knappa på telefonen.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Svarar på min egen fråga. Frågade BMW och fick ett trevligt god dag-yxskaft-svar att "BMW ständigt jobbar på att utveckla sina...bla...bla...bla..."

Räkna med andra ord att det INTE kommer att hända något! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.