AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
16.647

Spotify tillgänglig på bmw connected.

Sida 1 av 2
Uppdaterade idag iphonen till 8.1.1 och nu fungerar det mycket bättre.
samt att spotify fanns med och fungerar bra att styra från idrive samt ratten.
Så nu kan man köra både deezer o spotify och det fungerade bra när jag provade.
Mvh Stefan
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ja, det var en positiv nyhet onekligen. Plötsligt var inte iPhone-adaptern helt bortkastade pengar. Fungerar än så länge riktigt bra.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Tyvärr upplever jag ljudet som betydligt sämre när man kör via Connected Drive-appen jämfört med att köra direkt från mobilen. Dynamiken är mindre, lite som att formatet är mer komprimerat. Nu får man välja mellan bekvämlighet (och fungerande Album Cover, rattknappar etc) och bra ljud. Trist att inte få båda nu när man väntat så länge på Spotifyintegrationen! Eller finns det någon fix för problemet som jag missat?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Inget jag har tänkt på, det är inte att du kör olika bitrate på stream vs offline-läget?
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Nej, jag kör "hög" kvalitet både vid streaming och synkat. Och jag har inte spellistan Offlinenedladdad i mobilen så jag tycker inte att det borde vara någon skillnad ändå.
Länk

/Anders
Länk

/Anders
e3
336
e39520it
520dT -14
Hämtade ut en adapter idag. Ingen problem att öppna Spotify i Connected Drive, men varken album art, låt-info eller låt-tid visas.
Låtlistor osv som hittas i menyn till vänster har jag.
Har sista Spotify-version.
Måste man uppdatera Connected Drive också?

La också märke till att ljudet inte är helt samma.
Körde först Spotify på telefonen, och då tyckte jag att ljudet var betydligt bättre än tidigare då jag spelat via BT och USB!
När jag sedan öppnade Spotify i CD blev ljudet dårligare:S

Vad blir egenligen skillnaden. Skulle tro att lösningen i CD bara ett bättre gränsesnitt, eller?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Får testa lite när jag kör nästa gång, men så dåligt som ni får det att låta borde jag ha märkt av tycker jag.

Jag har hyfsat uppdaterad mjukvara i bilen, men inte den senaste. Går ju snabbt att ladda hem och testa med senaste om du vill.

Borde vara samma ljudöverföring oavsett om man kör USB innan eller nya ConnectedDrive-kopplingen, men när iDriven är mer involverad så är det möjligt att datan hanteras annorlunda.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
@Wiberg: Testa gärna och berätta hur du upplever det. I mitt H/K-system är skillnaden tyvärr ganska stor. Men ska säkerställa att både mobilen och bilen har senaste version av mjukvara för säkerhets skull.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har också H/K och var ensam i bilen senast jag körde (vilket innebär lite högre volym :) ) så det är därför jag tycker jag borde hört om det är sämre. Jag är inte direkt nån audiofil men borde höra skillnad när ni båda märker det så tydligt. Ska definitivt testa nästa gång jag är ute.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
e39520it - har du rätt adapter? Det finns en basic som inte ger albuminfo mm och så "Media" som har allt.

----
BMW CS/SC #6212
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Ganska märkligt att BMW mf l väljer att inte lägga in för android också då marknadsandelen för ios respektive android är 20% respektive 80% i världen.. Mvh
e3
336
e39520it
520dT -14
Visste inte att det finns olika adapter, men som tur är ser det ut att jag köpt rätt!

Efter att jag parkerade bilen en stund så fungerade det, nästan i alla fall...

Låtinfo, albumart och speltid kom upp, men den informationen uppdaterades inte när jag ändrade sång i spellistan.

Det visade sej att sånger som var lagrade i spotify(inte i spellistor men det går att lagra dom direkt, utan att jag vet vad det ska vara bra för...)spelades direkt via CD, men när jag valde spellista(även om den var lagrad i offline-mode på telefonen) så funkade inte album art, osv.

Tog bort dom få sångerna som var lagrade direkt i Spotify(har nog lagrat dom utan att jag visste om det:S) och nu ser det ut att funka!

Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Hur är det med ljudkvaliten i connected appen vs "vanliga" USB anslutningen?
Jag tycker ljudet varit riktigt bra via USB även om det inte funkat med album art osv...
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag har kört via blåtand tidigare och kör nu med Connected-appen istället. Körde några mil i helgen och lyssnade ordentligt eftersom det i denna tråden är ett par som inte är nöjda med kvaliteten. I mina öron är det bra ljud även med appen, även på högre volym är det klart.
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Ok,
Jag upplever en stor skillnad mellan att lyssna via bluetooth och USB, så jag antar att det ligger någonstans däremellan? Eller är appan lika som att lyssna via USB?
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Lustigt att vi upplever det så olika. I mina öron låter det så här:
Bäst: USB
Nästan lika bra: Bluetooth
Mindre bra: Connected Drive-appen

Musikkvalitén är inställd på "Hög" i Spotifyappen, både vid streaming och synkat.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Test
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har testat Spotify, Deezer och WiMP parallellt under några månader. Bra att Spotify nu fungerar med CD men det är en stor besvikelse att det inte verkar finnas någon sökfunktion för att söka fram låt eller artist. Det finns i Deezer-appen och fungerar utmärkt där. Jag föredrar ändå WiMP i Hifi via USB för ljudkvalitén är så otroligt mycket bättre än både Spotify och Deezer.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Märkligt att en bugg som slår ut Spotify-appen helt i BMW får trilla med i den nya versionen (iOS). Om ni inte har uppdaterat så vänta med det, verkar vara många som har problem med den senaste iOS-appen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.