|
|
|
|---|---|
|
Jag har dåligt laddtryck i min 525d -07 inga felkoder förutom P3263 som kommer ibland. Ställverket på turbon provkört på BMW verkstad, funderar på laddtrycksgivaren, vet någon om man kan ohm mäta den? Har provat att koppla ur lite grejer en efter en: luftmasse mätaren, laddtrycksgivaren, kamaxelläges givaren mm. men ingen reaktion! Stallvarvet på full gas med drive ilagd och full broms är 1700 varv som sedan sjunker till 1300. Är det någon som har några bra idéer? Twin Diesel | |
|
Har bytt laddtrycksgivare utan resultat, har även kollat insuget med ventiler och vaccum styrning allt verkar ok. börjar tro det är turbon i alla fall. Är det någon som vet vad en av vaccumslangarna går till som går från en magnetventil ovanför startmotorn och ner i framaxelbalken under motorn, jag kan sedan inte följa den? Twin Diesel |
|
|
Hej den slangen går till motorkuddarna dom ändrar styv het med vakuum Var så på min 535d när jag byte dom Mvh |
|
|
Ingen shadow-code på igensatt partikelfilter? (syns i INPA i så fall) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Vad är inpa? Twin Diesel |
|
|
Ny bilmek har kollat felkoder och fått 3 felkoder på partikelfilter, Vad sitter det för givare där? Differentialtrycksgivare? mottrycksgivare? Twin Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.