AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.642

Kan man köpa en gammal Snut häck fd civil bil

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Hej som rubriken lyder kan man köpa en gammal Snut häck det är en Saab 9-5 Aero 2003a uttagen 2002.
Vet ej hur långt den har gått idag.
Men det som är lite kul med bilen är att den stulit mitt körkort en gång,
Så när jag fick tips om att den är på G att säljas så tänkte jag att den kan man köpa billigt och köra skit i och använda som ordagrant slit och släng bil så kan man ha BMW till fint.

Minus med bilen är att polisen har i dag lånat ut bilen då de flesta vet om att det är en Civil bil.

Vad tror ni om det kan man köpa en känd Civil bil ?
Nån som har någon ide om vad man ska lägga för bud på den häcken?

Polisen hade tanken att först skrota den då den var känd.
Fick veta om den av ren slump.

Så enda anledningen till att jag är intresserad av skiten är att den förmodligen går billigt samt för att den stulit mitt körkort och för att jag har en lillebror som inte har haft den bästa mjöl påsen om man säger så.
Så skulle vara lite kul att glida upp bakom honom och skrämma honom :-P Då han är livrädd för denna bil då den har jagat honom många många gånger och han vet vilken bil det är till 100 % .

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Att köpa en tretton är gammal Saab, eller någon annan bil, är alltid ett vågspel. Kan knappast röra som om någon större investering..?

MVH Christofer
an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Hej Christofer det är ingen investering utan mer tänkt som att ha som skit bil och låta syrran övningsköra i.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vid det här laget spelar faktumet att bilen tjänstgjort hos polisen mindre roll. En 13 år gammal Saab är vanligen risig oavsett. Jag ser inget positivt med att den varit hos polisen, de brukar se förjäkliga ut i lacken efter bara några år.

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...men de brukar å andra sidan vara välservade generellt.
Ibland har de även special-fabrikstrimmning som inte ens fanns att få till "civila" bilar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
anders82: Jag menar att det inte kan röra sig om speciellt mycket pengar och därmed borde det inte vara så mycket att fundera på...

En fräsch 9-5 2002 och framåt är för övrigt en vettig och prisvärd bruksbil. Så värst billigt går de väl dock inte, men det gör ingen annan gammal, större bil heller...

MVH Christofer
Äldre polisbilar målade som omålade servas enligt plan och är därför inte eftersatta på den punkten. De tvättas/avfettas troligen oftare än de flesta privatägda bilar med.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Hade själv en fd polisbil, en XC70 2.5t -04. När jag köpte den så hade den gått 32000mil när jag sålde den 3 år senare så hade den precis slagit om till 37000. Den hade fullstämplad servicebok från lokala volvo handlaren och var servad var 1000mil. Det var 5000mil utan ett enda bekymmer och jag använde den som slit och släng bil (renoverade och byggde till huset), dock så drack den soppa så när huset var klart så såldes den utan större förlust.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.