|
|
|
|---|---|
|
Går det att registrera att man bytt batteri till ett större med mer AH med autocom ? Hittar bara nollställning av batteribyte. | |
| Är det nödvändigt att registrera att man satt i ett större batteri, dvs kan det ge några felkoder ? | |
|
Vad jag har läst i tidigare trådar så laddar bilen batteriet fel om det inte vet hur stort det är och på så sätt påverkar det batteriets livslängd kraftigt. Oklart om det sliter på generatorn också. Registrera batteri går att göra med NCS-exoert som ingår i sk Inpa-kit. Finns nog inte med i autocom. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Kontrollfråga (hoppas någon kan svara på den); om man sätter i ett 100Ah batteri (ej AGM) i en e60, skall man koda in det som 90 eller 110Ah eftersom det är valen som finns? | |
|
Kane: Det var en bra fråga, har bytt från original batteriet sen bilen var ny som var på 90Ah. Visste tyvärr inte att man helst ska montera ett med samma Ah så jag köpte ett 100ah ej AGM. Finns inte 100Ah att välja så vad gör man då.. Vad kör du för program Kane ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.