|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Knepigt såna här fall. Men nu har du ju nått lite framgång då säljaren är villig att stå för en del av kostnaden även om den är ganska liten till vad man egentligen både tycker om vill att den ska vara. Även om de känns surt nu så skulle jag acceptera det. Det är ändå bra sett till hur många andra fall slutar. Du har ju 2 val nu som jag ser det. 1. Du accepterar det säljaren erbjuder och slipper stå för hela kalaset själv. 2. Du anser att de är för liten del säljaren står för och kräver att hon betalar mer av kostnaden. Dock ser jag risken större att det blir ett bakslag än framgång då säljaren kan ställa sig på tvären och du i värsta fall blir utan någonting. Om nu säljaren medvetet försökt dölja felet eller om det bara handlar om ren okunskap kan inte jag tolka. Men om hon nu accepterar att stå för en del av kostnaden tyder de ju antagligen att hon ångrar sig att hon dolt felet för dig, eller rent av inte insett hur allvarligt fel de är. Att gå rättslig väg är chanserna minimala för dig. Så acceptera och försök hitta en verkstad som kan fixa det billigare. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.