|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-entusiaster! Min far har lyckats med att köra bilen torr och resultatet är att motorn värmeskurit. Verkstaden fick knappt loss cylindern, så de säger att de behöver ersättningsmotor eller motorblock som passar. Verkstaden har sökt med ljus och lykta bland svenska bildelar, vi har också bett ett företag som renoverar motorer att försöka hitta en motor - utan att lyckas, inte heller i Tyskland (?). Det kom en M62-motor, men det var inte rätt, måste vara M62TUB35 tydligen. Vi griper lite efter halmstrån, nästa alternativ är skroten.. synd på en annars frisk bil som gått under 8000 mil sen 2002.. Någon stjärna här som vet vart man kan kolla eller vad man ska göra? | |
| Bildelsbasen? Länk | |
|
Sitter även i e38. Finns även det på bildelsbasen. Annars kanske en donator vore väl så bra?Länk |
|
|
Från 1999 535i med 10900mil €2199 Länk Från 1999 535i med 18200mil €1200 Länk Från 2003 535i med 13500mil €1299 Länk Du bör ta en M62B35TÜ (från 1999årsmodell) och jag hade inte tagit från en 735i i och med att det är lägre effektuttag i 735an, 238hk mot 245hk i 535i. Mvh Stephan |
|
| Hej och stort tack för alla svar! Ska kolla upp både donatorn och de tyska på Ebay. Inte hittat något där eftersom jag sökt på motorbeteckningen på ett annat sätt. Den på bildelsbasen i Örebro är tyvärr såld, men de har inte tagit bort den.. | |
|
Det gör väl inget om man sätter in den större motorn från 540? Det borde vara betydligt lättare att hitta en M62B44 med tanke på hur mycket vanligare 540 är jämfört med 535. |
|
|
Frågan är hur mycket som skiljer på en E38 motor? Men som sagt det är ju ett guldläge att samtidigt uppgradera till en 540-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.