|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 120d -06 som har gått ca 17k mil. helt plötlisgt när jag körde så bara försvann all kraft och den kunde ej gasa förbi 2000 varv och var allmänt slö. körde den till en meko verkstad och han fick ut felkoderna 4222 (den står miltalet på 14689 så antar det är en gammal kod.) 44CC laddningstrycksventil 4530 laddtrycksreglerkrets han tog inget för felsökningen för han fick det till att det var fel på laddtrycksventil och BMW hade sagt till honom att man behövde byta hela turbon för att laddtrycksventilen satt fast på turbon och såldes ej löst. han tyckte jag skulle lämna den till en bmw verkstad för att deras datorer kunde felsöka bättre. närmsta bmw verkstad är ju dock 6 mil iväg enkel resa och antar att de tar saftigt betalt för felsökningen med. har någon haft liknande fel? vad bör jag göra? går det att fixa ventilen på något vis eller de e bara byte av turbo som gäller? | |
| Märkligt att du inte fick någon felinformation på brädan. Min 08:a började ibland tveka vid 2000rpm och jag fick fel på turbon indikerat på brädan. Bilen hade gått 6,5k mil och BMW bytte turbon utan att utreda felorsak. Antar att du får åka till BMW för hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.