|
|
|
|---|---|
|
Tänker eftermontera dragkrok på min E91 320d. Kommer parkeringssensorerna känna av ett fast drag så jag måste sätta dit ett avtagbart eller går det bra vilket som? | |
|
Vet inte riktigt hur det funkar med fast krok men jag har en avtagbar Westfalia och den är kopplad så att när jag har släp efter så stängs sensorerna av. Kostar några tusenlappar extra för avtagbar och det tycker jag det vara värt. Det trevliga med Westfalia är att den är helt dold om inte kroken är på. Köpte min här och fick den monterad och klar: Länk Finns ju även Steinhof och Thule avtagbara som är billigare men vet inte alls hur de funkar. |
|
| Det har ingen betydelse om det är avtagbart eller ej. Det som är viktigt är att använda en elsats som är anpassad för backsensorer. | |
| Jag har själv monterad en Thule avtagbar dragkrok med dedikerat elsats (EJ) och jag har lämnat dragkrok monterad och märker att baksensor blir inte störda när man backar utan träler. Dragkrok påverkar inte sensorer på min bil. Den reagerar om det kommer ngn annan föremål bakom bilen. | |
|
Tack för svaren, de slutade med att ja köpte ett drag med avtagbar krok samt en elsats som bryter sensorerna när släper är inkopplat. Bara att hoppas allt fungerar som de ska sen när ja monterar de :) |
|
| om du läser alla inlägg som finns här på forumet ang. hur man monterar och kopplar den, det kommer att fungera. lycka till! | |
| Återkoppla gärna hur det gick när du installerat, jag har själv nyss installerat avtagbart drag å Jaeger elsats på min E91, men elen funkar inte å backsensorn har slutat fungera. Har gjort precis som Xjoehed och Raj55, men det funka ändå inte. | |
|
Nu e jag klar. Tips till er som ska montera dragkrok själv: 1. Ha mycket tid avsatt! För mig tog det alldeles galet lång tid. Men utan strul kanske det hade tagit 4-5 timmar. 2. Använd inte medföljande strömtjuvar! Köp antingen riktiga säkrare eller ännu bättre, löd ihop kablarna å dra krympslang på. 3. Se till att batteriet är ordentligt laddat så ni inte får en massa konstiga felmeddelanden när ni kopplar in batteriet igen å ska testa allting. Det fick jag.. 4. Se verkligen till att alla skruvar å loss innan ni börjar rycka loss bakkjolen.. 5. Köp aldrig nån annan kabelsats än Eric Jaeger som är anpassad för att stänga av backsensorn när draget är inkopplat. Den var superlätt att förstå hur den skulle kopplas in å funkar perfekt när den väl sitter där! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.