|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan förklara för mig varför yttertempratur givaren alltid visar -40 så fort man startar bilen? Har alltid funkat förr men nu står den alltid på -40 o vandrar neråt när jag kör. Bilen ifråga är en 528im 00a. M-killen | |
|
Givaren är trasig (eller saknas) - sitter framför höger framhjul under framskärmen. Det är ett utsatt läge och den skärmen har en tendens att spricka sönder om man kör på t ex. en snödriva eller något annat hårt, och då kan givaren slitas loss från kablaget... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag vet vart den sitter o tog en titt på den när jag bytte olja för en vecka sen. Den såg då hel ut men den har gjort så nån enstaka gång förut men nu gör den det hela tiden så då antar jag att den är trasig då? Mvh M-killen |
|
| Kabelbrott? | |
|
hade det varit kabelbrott så hade den inte funkat alls. Den går till rätt tempratur när jag kör men den börjar alltid på -40. M-killen |
|
|
När givaren börjar bli dålig kan den fungera intermittent, för att sedan lägga av helt. Är nästan säker på att det är givaren utifrån felbeskrivningen. Det är ett relativt vanligt fel och BMW har uppgraderat givarna till nytt utförande/ny leverantör. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ny givare beställd. Inte världens billigaste men inte heller så dyr. 380 kr på bmw. M-killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.