|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle behöva lite tips och råd angående sprutlackering. Det gäller lite mindre jobb som t.ex. lacka om plastlister, spegel kåpor och kanske till och med framskärmar. Hittills har jag bara jobbat med metalliclacker och vad jag har lärt mig under gången att själva metalliclack är 1K lack och den behöver täckas med 2k klarlack. De jobb jag utfört var jag ganska nöjd med förutom dammpartiklar som lägger sig på den lackerade yta. Men nu är tjejens bil som är i röd färg och det är ingen metallic. Då hörde jag att lacker som inte är metallic behöver inte täckas med klarlack utan sprayas endast med 2K lack som härdar till en färdig glansig yta. Stämmer det? Sedan har jag lite frågor i fall någon har koll på. 1. Finns det något antistatisk medel som man rengör ytan med innan lackeringen 2. Vart kan man få tag på plastspackel/fyllnads massa för plast | |
| Moderna billacker (läsa typ 1995 o framåt) är allt som oftast klarlackerade, även solida färger...Är du osäker så tar du en vit trasa o polerar lite lätt med nåt milt polermedel. Blir trasan röd så är bilen inte klarlackad... | |
|
Det är -04. Så det är alltså samma som.med metalliclacker. 1k färg och sedan 2k klarlack? |
|
|
Om bilen inte är klarlackad så behöver du bara färg med härdare, dvs en 2 komp färg, ingen klarlack. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.